2 Şubat 2011 Çarşamba

KANADA GENEL

KANADA
*Amerika'da Buffalo ve Seattle konsolosluğundan çok daha kolay Kanada vizesi alınıyor.
VİZE:
İstanbul-beyoğlu konsolosluğu vize vermiyor.Ancak internettenformu doldurup kendin veya bir başkası ile evraklarıelçiliğe gönderiyorsunuz.tek giriş 70 Dolar, çift giriş 150 Dolar.
KANADA VISESI: Sadece Ankara elcilikten aliniyor.Yine internetten  basvuru formunu  indirip doldur.Diger istenen evraklari  elden bir baskasiyla veya direkt adreslerine yolladiginizda  sizi arayip tamam dediklerinde iki gun icinde vize veriliyor.
Pasaporta ki tarih araligi , sizin Kanada sinirlarina girmeniz gereken tarih araligi.Kanada da ne kadar kalacaginiza sinir polisi karar veriyor.

ASI: Guney Amerika'ya gidecekseniz Istanbul-Karakoy hudutlar saglik mudurlugunde gezinizden on gun once tifo ve sari hummasisi olup karnenizi yaniniza aliniz.Sitma ilacinizi da yaniniza aliniz.tetonoz asisi da olunuz.
Eğer evraklarında  tamam ise sorun olmuyor ve iki gün içinde vize adresinizi geliyor.yani kendiniz gitmenize gerek yok.Telefon açarak gerekeni soruyorlar.
Ben Türkiye’de iken evraklarımı Ankara’ya gönderip tek girişli Kanada vizesi almıştım.
Ama Amerika’da Türk   elçilik çalışanı dahil beni çok yanıltılar.’sen bu vizeyle kanada’ya girersen  tekrar Amerikan vizen olduğundan Amerika’ya gelebilirsin ama vizen tek yönlü olduğu için tekrar Kanada’ya dönemessin’ dediler.
Çok telaşlandım.kanada vizemin bitiş süresine  kadar kalan zamandaAmerika’yı gezmeye zamanım yetmeyeceği için  önce N.Y’da  kanada konsolosluğuna baş vurdum.Beni dinlemediler bile.’Yeni bir vizeye ihtiyacınız var.İnternetten oku ve yeni vize al’ dediler.
Sonra Amerika-kanada sınırında ki  Bufalla’dan tekrar Kanada vizesi için baş vurdum.75 Dolar yatırdım. formu internette doldurup çıktısını  2 foto ile götürüyorsunuz Alçaklar.önce evrakları kontrol edip eksik var demiyorlar da parayı peşin alıp sonra eksiklerinizi söylüyorlar. Çünkü bankada ne kadar param olduğunu belgeleyemedim. Kartım da vardı ama hesap dökümünü istiyorlar.Bit turist olarak bunu nasıl yapacaksam.Oysa yanımdaki yüklü parayı da göstermiştim.Yine bana refarans veren adamın referans mektubu eskiydi.Onu yenilememi söylediler.O adamın kim olduğunu, erkek arkadaşım olup olmadığını sordular.
Normalde Bufalla’da eğer evraklarınız tam ise aynı gün içinde vizeyi alıyorsunuz.
Ama bana vize vermediler.Çok üzülmüştüm.Boşuna param da gitmişti.En kötüsü dönüş ucak biletim kanada-Montreal’dendi.
Öğleden sonra Niagara şelalesinin Kanada kısmına  hala süresi bitmemiş eski vizemle geçerken polise durumumu tekrar  sordum.Polis bana ‘Bu vizeyle 6 ay boyunca istediğin kadar Amerika ile Kanada arasında geçiş yapabilirsiniz’ demez mi.Yani Kanada vizesi verilirken pasaportumda ki verilen süre aralığında Kanada’ya girdikten sonra sorun yokmuş.Vizeniz tek yön olsa da iki ülke arasında giriş çıkış yapabiliyorsunuz.Zatenben vize alırken Ankara’dan bana  telefonla söylemişlerdi ama buralarda kafamı karıştırdılar.
Pasapotta ki süre sizin kanada’ya girmek zorunda olduğunuz en son tarih.kanada ‘da kalma sürenizi sınırda ki polis veriyor.genelde 6 ay.
Ancak polis’’Eğer bu 6 ay içinde Türkiye’ye dönerseniz tekrar Kanada’ya giremessiniz.yeni vizeye ihtiyacınız var’’ dedi.
Tabii  son gelişmeye çok sevindim.sanırım  N.Y’da  elçilikte ve Bufalla’da ki konsoloslukta , beni dinlemediklerinden yeni vizeye ihtiyacım olduğunu söyleyerek çok zaman harcamama neden oldular.can sıkıntısı cabası.
Amerikalılar sizi asla önemsemiyorlar.İngilizcem çok yeterli olmadığından elçilikte bulduğum Türk kızını da yanıma almadılar.İlle de para verip yeminli tercüman götürmeliymişim.Haklılarda .kurallar uygulanmalı.tek kızdığım en baştan net eksiklerimi söylemeleriydi.
Kanada’ya 5 temmuzda yüreğim ağzımda  bufallo-niagara’dan sonra  sorunsuz diğer sınırdan  tekrar  giriş yaptım. Demkki tekgirişli kanada vizenizle
 Vize sürenizden önce bir kez giriş yaptıktan sonra Amerika ile kanada arasında 6  ay boyunca  istediğiniz kadar girişçıkış yapabiliyorsunuz.


KANADA GENEL
ALASKA
Vencouver------Alaska(Angriç şehri)(Cruise gemisi ile  7 gün, herşey dahil -yemek, kalma,turlar  1700 Dolar.

TARİH:
17.yy'a kadar sadece Kızılderilelilerin  ve Eskimoların yaşadığı Kanada'ya ilk olarak Fransızlar, Avrupalı göçmen olarak gelmişler. Çünkü yerliler ile Avrupalı tüccarların yaptığı kürk alışverişi  oldukça karlıydı.
Daha sonra  ise İngilizler gelince kolonileşme mücadelesi  başlamış. Daha sonra da bu farklı gruplar aynı federasyon altında bir araya gelip  anayasalarını oluşturarak yaşamaya başlamışlar.
Şu anda refah seviyesi oldukça yüksek olan ülkede  özellikle Asyalı çok göçmen var.
PARA:
1 Amerikan Doları= 0,94605 kanada Doları.
Bankalar daha az veriyor. VBCE  döviz bürosu daha iyi ama  diğer ofislere de bakınız.
YAŞAM
 Kurallar, herşey Amerika'ya çok benziyor. yaşam biraz daha gevşek.Ama kesinlikle insanlar, daha yumuşak, canayakın ve  yardımsever
Amerika'da ki gibi heryerde görevli yok. Örneğin Greyhound istasyonlarında  insanlar kendiliğinden sıraya giriyorlar.  Biletlerini satın alıyorlar. .  Amerika'da ki bilmiş görevliler  gibi sıra biraz bozulunca  uyaran yok.
Amerika'da resmen insanları güdüyorlar.Korku imparatorluğu kurulmuş.
Ben kanada2da henüz polis görmedim. Vatandaşlık bilinçi oluşmuş.
*kanada'da evlere ayakkabı ile girilmiyor. Çıkarıyorsunuz.
*Kiralık araç, herşey dahil iki hafta için 1200 Dolar.
*Patlayan bisikletimin lastiği için 15 Dolar ödedim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder