2 Şubat 2010 Salı

2- BAHREYN / ORTA DOĞU

Gezi Tarihi: 21 Şubat 2010 Pazar   

BAHREYN:i HANGİ YÖNE GİDERSENİZ DENİZ KARŞILIYOR SİZİ 

 2- BAHREYN                           

BA

Hangi yöne giderseniz gidin denizle
karşılaşıyorsunuz.                 
Belki bu nedenle Bahreyn, en sevdiğim körfez ülkesi oldu.
Bahreyn de yaşam,  Kuveyt’e göre daha düzenli, temiz ve modern. İnsanlar cana yakın ve daha özgürler. Ama burada da bir gün erkeklere bir gün bayanlara acık olan plajlar var.
Özellikle yabancılar istedikleri gibi giyinip, yaşayabiliyorlar.


DÖVİZ: 1 $=3.8 Bahreyn Dinarı=380 Fils. Kuveyt Dinarından sonra en kıymetli para.
DİN:% 702i Şii. Şiiler, İran Şiileri (Acemler) ve Bahreyn yerli Arap Şiileri olarak iki çeşitler. Diğerleri Sünni. kraliyet Sünni olduğundan daha nüfuslu ve zenginler.
Şiilerle suniler arasında çatışma varmış. Camileri ve ibadet şekilleri biraz farklı.
YAŞAM: Yine aileler şehir içinde lüks apartmanlarda, şehir dışında villalarda oturuyorlar. Çoğunun hizmetçisi var.
Kuzu ve tavuk eti ucuz. Öğleden sonra Ulusal Müzeye gelmeden önce Marina Beach’in önündeki yeşil alanda insanlar mangal yakıp piknik yapmayı çok seviyorlar.
KADIN YAŞAMI: Saçları acık bayan burada daha çok. Büyük güneş gözlükleri burada da çok önemli aksesuar.
Bayanlar ve erkekler akşam şık kafelerde birlikte nargile içiyorlar.
ULAŞIM: Sanırım her yer çöl olduğundan çok sayıda harika yollar yapmışlar. Arabalarda son model olunca hızları son sürat. Trafiğin korkunç olduğunu tahmin edersiniz.İnanılmaz bir uğultu.Hiç ağarmayan başım Körfez ülkelerinde  hep ağardı.
Herkes ya evinin ya da arabasının içinde olduğundan dışarıda adres soracak birisini bulmak bile zor. Duran bir araba yakalasanız bile “dümdüz git” dediklerinde bile yollar ayrılınca nereye gideceğinizi bilemiyorsunuz. Zaten adres sorduğunuz araba sahibi sizi istediğiniz yere götürüyor.
Burada daha fazla belediye otobüsü gördüm.
ANI: Daha önce rahatsız etmemek adına kalacağım ailelerle beni karşılamaları konusunda anlaşmamıştık. Bahreyn havaalanından çıkarken birçok ismin kâğıda yazılıp beklendiğini gördüğümde içimden  “ne mutlu onlara”demekten de kendimi alamadım. Birden kendi adımı da görünce çok mutlu oldum. Hemde 3 ayrı ev sahibim kendiliğinden beni karşılamaya geldiklerini öğrendim. Kendi aralarında konuştular. O gün Denizcilik komutanlığında asker olan Amerikalı Brad daha uygun olduğu için onunla gittim.
Denizcilik Komutanlığında askerler için her türlü lüks düşünülmüştü. Brad ile birlikte tırmanma duvarına tırmandım. Sonra arkadaşları ile gezmeye gittik.
Brad Amerikan askeri olmasına rağmen kirası 1800$ olan 2 gece kaldığım çok lüks bir evde yaşıyordu. Çok renkli ve sportmen bir gençti. Evinde yok yoktu. Ülkemin askerlerini hatırlamamak elde değildi.
Ayrıca Bahreyn o denli Güvenli ki,  Brad evin kapısını öylesine çekip,  evinin anahtarını apartmanın en dış kapısının paspasının altına bırakıyordu. Ve karşı tarafta çalışan işçiler görüyorlardı. Demek ki karın tok olunca böyle olabiliyor.
Son gecemi aslen Ukranyalı olan Chris ve aslen Filistinli olan Sarah olan Amerikalı çiftin evinde kaldım. Çok zarif insanlardı. Bana hazırladıkları yatak odasında her şey düşünülmüştü. Komedinin üzerinde evin anahtarı, kendi telefon ve taksi numaraları, Bozuk para,bardak, su, Bahreyn’i anlatan kitaplar ve  yine ev telefonlarını kullanabileceğim not bırakmışlardı.
O akşam diğer evinde kalamadığım 3. ev sahibim Amerikalı Bruce ile birlikte dışarıda çok şık bir restoranda yemek yedik.
Hepsi birbirinden tatlı ve misafirperver insanlardı. Onları çok sevdim.
MANAMA’NINGEZİLECEK YERLER:
Manama’da ben heryere bisikletle gezdim ama deniz kıyısındaki yerler birbirine yakın olduğundan yürüyerek gezebilirsiniz.
1-   DENİZ KENARI:
BÜYÜK CAMİİ VE KÜTÜPHANE: Her ikiside çok görkemli. Özellikle kütüphane de her şey düşünülmüş. Çok modern ama bir dolu çalışandan başka çok okuyan yoktu.
ULUSAL MÜZE: Giriş 1 dinar. Fena değil. Yakınında
CORAL BEACH: Küçük ama sevimli. Genelde Manama da yaşayan yabancılar vardı.
2- MANAMA’NIN MERKEZİ: Gökdelen ve alışveriş merkezleri ile dolu. Her markayı bulabileceğiniz bu merkezlerdeki ihtişam beni çok şaşırttı.
ESKİ SOUK: Oldukca renkli
3-ŞEHİR DIŞI:
                   
 AL KHAMİŞCAMİİ:
ANI: Hemen yanında Hataylı Türk lokanta sahibi Mehmet Karialioğlu  beyle ve çalışanlarla  tanıştım. Ah ülkemin güzel insanları. İkram ettikleri dönerin kokusu hala burnumda. Hatta bir tanesini ev sahibime götürdüm. O da çok beğendi. Zaten lokantanın darphane gibi çalışmasından belli oluyordu.Tekrar teşekkürlerim ve selamlarımı iletiyorum.
Buradan devam ederek,                                                                   
A-ALİ KÖYÜ: Çömlekçiler var. Biraz daha ileride KRAL MEZARLARI var ama asla değmez. Sadece toprak yığınları.
ANI: Buradan eve dönerken sürekli yolu kaybettim. Bir iş yerine yolu sorduğumda çok tatlı,  üniversite bitirmiş, iyi bir işi olan bir genç kız beni ve pis bisikletimi benim hayırlarıma aldırmadan lüks cipine atıp eve bıraktı. Uzun uzun sohbet etme imkânı buldum kendisiyle. Ve insanların mutlu olması için paranın değil özgür olmalarının ne denli önemli olduğunu bir daha anladım.
4- AMWAY İSLAND: Buranın yolu havaalanı yolu üzerinde. Çok şık ve lüks evlerle doluydu. Deniz adanın iç kısımlarına doğru girdiğinden her villa deniz görüyordu neredeyse. Deniz sıcak ve harika olduğu halde yazlık evler boştu henüz.Doyasıya yüzdüm burada.Yine havaalanı yolu üzerinde
BAHREYN KALESİ: Görülmeye değer bir kale

Artık Bahreyn'i gezdiğimize göre Katar'a geçebiliriz.







Müzeden




Kütüphane


Büyük Camii


Bahreyn kalesi





Türk restorantı


Al Khamiş Camii


Aali Köyü kral mezarları


Bahreynli modern genç kız




Amway adası


Bahreyn'de bisiklet keyfi


Her yerde piklnik




Ev sahibim chris , eşi ve bana hazırladıkları oda

Geleneksel Bahreyn giysisi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder