1 Şubat 2012 Çarşamba

VI - 2012 AVRUPA GEZİ YAZILARI

Daha önce Avrupa'yı  gezmiştim ama hiç not almamıştım.Bu gezimde Daha önce gezdiğim Akdeniz ülkelerinden geçerek Fas'a varmak.
Çok keyifli ve şanslı gezi oldu.Gittiğim her ülkeyi detaylıca gezebildim.


NEDEN GEZİ YAZILARIMI YAZDIM?


     Yurdışı gezilerimde en fazla gezimi planlarken zorlanıyorum. Doğru bir planlama hem maliyet, hem zaman hemde görülecek yerlerin çeşitliliği açısından büyük avantaj oluşturuyor. En önemlisi bir şehre gittiğinizde zaman kaybetmeden ve yorulmadan aynı zamanda hiçbir yeri atlamadan  sıralı gezebilmeniz. Bu amaçla da  gezi notları oluşturdum.




     Gezeceğiniz yerler hakkında internetten çok detaylı bilgi edinebilirsiniz. Benim yazmaktaki amacım faydalanmak isteyenlere kısa ve öz bilgi vermek.  Bunun yanı sıra gidilen bölgede göre görülmesi gereken yerler, fiyatlar ve yollar hakkında daha geniş bilgi vermeye çalıştım. Gezilerim sırasında aceleye not alıyor, daha sonraları bu notları yazıya döküyorum. Bu esnada bazı harf hataları  olabilir, bundan dolayı lütfen beni mazur görün.

Keyifli gezmeler.


AVRUPA’DA UCUZ ULAŞIM ALTERNATİFİ


İnsanlar arabarı ile bir yerden bir yere giderken internet üzerinden yolcu alıyorlar. Ülkelere göre adları değişen bu sitelere giriş yaparak bu imkandan faydalanabiliyorsunuz. Ödeme kredi kartı veya nakit olmak üzere iki şekilde yapılıyor. Fiyatlar neredeyse tren fiyatlarının 1/3’ü kadar. İnternet sayfasında gideceğiniz otomobilin modeli, rengi, rotası, nereden binip nerede inebileceğiniz gibi çok ayrıntı var. Bunların en kapsamlıları COVAITURAGE.

www.covaiturage.fr (Fransa için)

1)Önce siteye kayıt oluyorsunuz. Siteden rotanı yazıyorsun ve giden araç listesine ulaşıyor ve en uygun olanı seçiyorsun;

A)Kartla ödeme yapıp, sistem %10 fazla para ile ödemeyi alıyor. Ödemeden sonra telefon numarasına ulaşabiliyorsunuz. Gerekirse araç sahibi ile iletişim kurarsınız. Ödemeden sonra kod numarasını almayı, yolculuktan sonra araç sahibine vermeyi unutmayınız.

Parayı ödedikten sonra kişi bir nedenle gelemez ise paranız kartınıza iade ediliyor.

B)Bazılarında araç sahibinin telefon numarasını ödeme yapmaksızın görebiliyorsunuz. Onunla telefon görüşmesi yapıp teyitleşiyorsunuz. Ödemeyi yolculuk esnasında nakit olarak yapıyorsunuz. Karşı tarafın vazgeçmesi halinde yapabilecek hiçbir şeyiniz yok.

COVAITURAGE_LIBRE.fr

Burada fiyatlar daha ucuz. Kayıt gerekmiyor. Daha az güvenilir.

CARPOOLING.FR

Çok seçenek yok.

FRANKNATURA.nl (Hollanda için)


*Notlar:

1- Cuma ve pazarları seçenek daha fazla.

2- Araç bildirilen son duraktan daha da ileri gidiyor olabilir. Araç sahibi ile konuşarak son noktayı öğrenmek işinize yarayabilir.

3-Her an yeni bir ekleme olabilir. Siteyi sürekli kontrol etmekte fayda var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder