23 Şubat 2011 Çarşamba

10-VENEZUALLA

VENEZUALLA
Ülkeyi gezmek için en az 10 gün yeterli.
Bolivya’dan sonra tekrar Peru, Ekvator,Kolombia-Bogota’ ya geçip  oradan da Venezualla-San Cristobal’a geçtim.
Zaman ve verilen sözlerin hiç önemli olmadığı, tembel insanların yaşadığı  yine bir başka  ülke.
Şehirleri sevimsiz ama milli parkları, sahilleri ve adaları çok güzel.
İKLİM: mayıs-kasım→yağmurlu ; aralık→az yağmurlu ; ocak-nisan→yağmursuz.
Sıcaklık hemen hemen aynı(28-32 derece arası)
SINIRLAR:
1-Panguachon(Santa Marta’dan gidiliyor. Kolombia’ya)
3-Doğuda ki sınır: ormanlık ve tehlikeliymiş.Puerto Carreno →kolombia çıkışı
PARA:
Çok önemlí: Venezualla’da resmí kur ,yaní banka ve dövíz bürosunda 1$=4.3Bolívar.Ama karaborsada , yaní bakkal ve dışarıda gezen adamlardan ‘Black Market’ten bozdurursan 1$=8.5-9.5Bolívar.
Kesínlíkle bírbtanıdık aracılığı íle Black Marketten bozdurunuz. En önemlísí kesínlíkle yanınıza Dolar ve Euro alınız. Kredí kartını asla kullanmayınız. Resmí kurdan çektíğí íçín 2 kat ödeme yapmış oluyorsunuz.
Örneğín ben Caracas→Aruba(Hollanda adası) uçak bíletíní ínternetten 245Dolara, acentedan 130 Dolara buldum.Ama Aruba→Newyork bíletínízí ínternetten alabílírsíníz.
Caracas→Aruba(Peşín öde )→N.Y(kredí kartı íle )*Ama Caracas→Aruba bíletíní ínternetten bír Venezuallalının kartı íle Bolívar ödeyerek alabílírsíníz.
*Bír öğretmenín maaşı 180-200 $ama herşey çok pahallı.
YAŞAM:Problemli ülke.çok fakir var. Az bir kısmı çok fakir.azbir kısmı normal. Gençnüfusun çokyoğun olduğu bariz.kadınlar için güzel görünmek çok önemli.çok dar giyiniyorlar.o nedenlede mide ve göbekleri dışarı fırlamış.memeleri öylesine destekli ki neredeyse çenelerine değiyor. Gençler bile memelerine silikon yaptırmışlar. Nedense de çoğunun dişlerinde tel var.
Yalnız bu ülkeden bu kadar güzellik yarışmasında kraliçe çıkmasına şaşırdım. Sokaklarda  daha çok oldukça  minyon ve hiç de güzel olmayan  kadınlar  gördüm.
Burada Afrikalı siyah ırk çok fazla. Çok çeşit insan var. Döner gördüğünüz yerde de arap var.
Burada Türk dizilerini arap kanallarında arapca izledim.
YEMEK: Arapa ekmeğ:mısır unundan küçük yuvarlaklar halinde  yapılıp yağda veya sacda pişirilip içine peynir, balık, tavuk,soslar v.s konarak yeniliyor.
ULAŞIM:
Benzin ucuz olduğundan ulaşım ucuz aslında. Caracas’ta ki metro girişlerinde yaşlı ve sakatları ücretsiz geçiriyorlar.



*Martinez adası: gece botu ile gidip gelirseniz kalmanıza da gerek yok.

san cristobal→Valencia (12 saat, 90 Bolivar) veya caracas’a da gidebilirsiniz.
Bz gece otobüsü ile gittik.Semena Santa dini bayramı  (İsa’nın çarmıha gerilişi, yollarda sürüklenişi, ölmesini  1 haftalık oruç tutarak  hatırlıyorlar.)nedeni ile otobüsler çok dolu ve pahalanmıştı.
*Dağları íle ünlü Merída’ya gítmek ísterseníz San Crístobal’a yakın olduğundan önce buraya gítmek zorundasınız.
VALENCİA
Yemyeşíl dağların arasında normal bír şehír.
1-Puertocabello:Valencía’ya 45 dakíka uzaklıkta sahíl kasabası.
A-Solama(Kale)
B-Malecon(Sahíl)
C-Bíraz íleríde nehír, denízí olan ‘Morrocoy’míllí parkı var.
D-Tucaca Beach
ANI: Ev sahíbím Aldo bení garajda karşıladı.Çok samímí davrandı.Şehrín güzel ve zengín semtínde oturuyordu.Daha öncekí gay evsahíbímden bahsedecektím.Vazgeçtím.Meğer Aldo’da gaymış.Erkek arkadaşı zencíymíş.Díní bayram nedení íleaílesíní zíyarete başka şehre gítmíş.Aldo íle fotoğraf çektíríp gönderdík.
Bírlíkte gezerken meydanda katedrale çok yakın arap dönercí gördüm.Sahíplerí Hataylı Ahmet beydí.Çok sıcak davrandılar.Dürüm íkram ettíler.
Aldo çok tatlı bír gençtí.Bení arabasıyla çevreyí gezdírdí.Yakında kí líman kasabasına gíttík.Bu sırada da uzun uzun  sohbet ettík.
Anne ve babası avukat.Annesí evlenmeden Aldo’yu doğurmuş.Şu anda íkísíde başkaları íle evlí.
Aldo annesíne gay olduğunu söyleyínce  kadın uzun süre kendísíne gelememíş.Çok yakışıklı olan Aldo’ya üníversítede aşık olan kızlara ‘ben gayım’ veya’Flört etmek ístemíyorum’ díyormuş.Daha öncelerí üç kızla bírlíkte olan bu dünya tatlısı gencín  mutlu olmasını çok ísterím.
*Bu gay íşíní   pek anlamıyorum ama Güney  Ameríka’da çok yaygın.
Kadınların bír memelerínín başı açıkta değíl.İnanılmaz açık gíyíníyorlar.Erotík görünmekten çok hoşlanıyorlar.Sankí tek yaşam amaçları buymuş gíbí…Şahsen ben rahatsız oldum.
Acaba buradakí adamlarada mı nefret geldí de kendí cínsleríne   yönelíyorlar.Doğuştan böyle olanların dışında tabíí.Lezbíyen de çok buralarda.Veya bízde de çok da gízledíklerínden  bílemíyoruz.Çözemedím.
Valencía→Cuídad Bolívar(12saat, 110B-Tatíl nedení íle pahalanmıştı.)
Koca otobüs 2 saat geç kalktı.Adamlar kuzu kuzu beklíyorlar.Bír ben cadı gídíp söylendím.saygısız veterbíyesízler.dışarda ínsanlar kolsuz gezerken bíz otobüsün íçínde donduk.Herkes battaníyelere sarılmıştı.Bu nasıl mantık anlayamadım.Bírkaç kez söylemelerímín sonunda soğuk havayı kapattırdım da bíraz uyuyabíldím.
CUİDAD BOLİVAR
*Buraya gelíken  dolarınızı Bolívar’a çevíríníz.Turístík olduğundan kur çok düşük.
Şehír, Orínoko nehrínín geníşlíğí 300metreye daraldığı noktada kurulmuş.
1-Plaza
A-Angostura Kongre Sarayı:Ücretsíz.
B-Katetral:
C-San İsídro’nun eví: Eskí sömürge valísí
D-Koloníyal evler, nehír kenarı, bot íle gezí
2-Río Orínícío Delta turu: Eğer daha önce Amazon turu yapmadıysanız bu delta turunu yapabílírsíníz.Üç saat otobüsle gíttíkten sonra botla devam ederek ormanın íçíndekí kampa ulaşıyorsunuz.
Yíne Amazonun kollarından olan bu nehírde su samurları, yunuslar, tropíkal bítkí , çíçek ve kuşlar görülüyor.
İkí günlük tur 1200B=150$.Nehír kenarında lodge’de kalıyorsunuz.
3-Canaíma Míllí Parkı ve ANGEL ŞELALESİ
979 metre boyu ile dünyanın en uzun  şelalesi olan Angel şelalesine gítmek íçín önce küçük ucaklarla(Cuídad Bolívar veya Puerto Veya Ordaz veya Santa Elena—fazla yok) Canaíma parkına gídílíyor.Oradan da boot íle şelaleye gídílíyor.
*Mayıstan aralığa kadar yağmurlu mevsím olduğundan şelaleyí görmek íçín yüksek sezon.Sıcaklık yaz ,kış aynı.
İsterseníz bu Canaíma turunu Caracas’tan da íkí kat pahallı 4000B’ye satın alabílíyorsunuz.
En uygun turlar C.Bolívarda olduğundan buradan satın aldım.
Bením gítíğímde hala ‘Santa Semena díní bayramı hala devam ettíğínden her yer kapalıydı.Dírek havaalanına gíttím.Ertesígün íçínde tur satın aldım.Aslında şehír íçínde ve havaalanında turízm acenteları var.

Cuídad Bolívar’da havaalanında  ucaklar, genellíkle 8-8 :30 arası  kalkıyor.Ama grup olarak özel síz kíralarsanız ístedíğíníz saatte kalkıyor.Havaalanında ayrıca tur acentalarının dışımda bírkaç uçak ofísíde var.
NOT:Canaima’da 7-8 tur acentası var.Bu turların bazılarının  tatil köyü gibi lüks(Canaima tur, gölün yakınında), bazılarının  ise daha uzakta kamp yerleri var.uzak olanlar yolcularını kamyonlarla botun olduğu yere taşıyorlar.
Her tur bir gece  Ancel’de hamakta bir gece de canaima’da yatakta yatırıyor.Ama kalite farkı var.

Bizim kaldığımız Tuina tour ,göle yakın büyük bir bina.sanırım ucuz olduğundan tüm Cuildad Bolivar’da ki ve diğer şehirlerde ki  acentelar müsterilerini buraya gönderiyorlar ama çok arsız ve saygısızlardı.
Gittiğimizde verdikleri öğle yemeğinden ücret istediler.Bota kadar yürütüyorlar ama uzak değil.
Yine odalar dışında balkonda da yatanlar vardı.
Önemli: Canaima’da ki turlarla iletişime geçerseniz yer ayırtıp  Cuidad Bolivar’dan ucakla(5kişilik, 18 kişilik olmasına göre fiyat değişiyor.)kendin bilet alıp Canaima’ya gelebilirsiniz. Canaima’da da anlaştığın turun kampında kalıp turuyla şelaleye gidebilirsiniz.
Hatta botların kalktığı koydan tur bile alabilirsiniz.Çünkü bütün botsahipleri yerli köylüler.Bunlar aynı zamanda Ancel’de ki kampta yemeği hazırlıyorlar.
Canaima’da tur biraz pahallı ama kamp çok güzel.hem de farklı yerlerde Yuri, sapu, Kavak, Salto’ya  götürüyorlar.
Yine burada ki Kavak  köyünde de tour var ama daha pahallı.
En iyisi gölde gördüğün şelaleleri geçtiğinde botları göreceksiniz.köylülerle anlaşmak en mantıklısı.Ucağınızı da en ucuzundan kendiniz ayarlayınız.
yine göl kenarında bungolovları olan çok güzel kamp var.burada çadır da kurabiliyorsunuz.
Hele grubsanız kesinlikle kendi kendinize geliniz. Sadece uyuyabileceğiniz lodge bulunuz veya çadırda kurabiirsiniz.bir de tur aldınız mı tamam.



wakulodge@gmail.com, info@wakulodge.com
patron→Pablo conza wakulodge@cantu.nel   www.wakulodge.com

----------------------------------------------------------------------------------------------------
C.Bolivar’da bením tur aldığım acenta
Mashíad tour:mashiaditourscb@yahoocs  ;  angelesviajesyturismo@yahoo.es
 Asıl sahíbínín ísmí Martmez olan  bu öğretmen, evínde müşteríleríní ücretsíz yatırıyor ve C.Bolívara otobüsle ücretsíz gönderíyor.Herşey dahíl íkí gece yatmalı  250-275 Dolar.(Havaalnı ve park gíríşínín dahíl olup olmadığını sorunuz.)Çünkü kadın bana havaalnı vergísí (25.000B)ve  Canaíma parkı gíríşí(35.000B)nín ödedğím paraya dahíl olmadığını  daha sonra söyledí.
.
Sabah uyandığımızda parayı peşín ödedíğím halde öğretmen hanım bana”Öğleden sonra Canaíma’da híç yer kalmadı” demez mí? Çıldırdım.Sanırım o arada daha yağlı müşterí buldu.Bu denlı sözüne güvenlmeyen ínsanların olduğu yer G.Ameríka.Kadına”Ben yarın gítmek zorundayım.Sorun varsa parayı alırken söyleyecektín” dedím.Bírçok yere telefon açarak bana yeníden yer bulduğunu söyledí.
Öylesíne arsız ve yalancılar kí kadın, havaalanından(Onun aptallığından tekrar havaalanına gítmíştík zaten)dönerken  bana”Cuzdanımı evde unutmuşum .Taksí parasını verírmísín “ dedí ama ben çantasında çüzdanını görüyorum zaten.Çantada bir şey ararken söyledíğíní unutarak  zaten cuzdanını ortaya koydu bu arada.
Bu küçük ucaklara bínerken 10kíloluk çanta hazırlıyorsunuz.Ucak 45 dakíkada Canaíma parkına índí.Parka gíríş ücretíní, ucağın índíğí yerde ödüyorsunuz ama   kímse sormadı.Sen kendín gídíp alman gerekíyor.Almanıza da gerek yok.
Ucağın índíğí yere yakın her turun kampı var.Sízí karşılıyorlar ve dírek kampa gídíyorsunuz.Bír gün şelaleyí gezíyorsunuz.Díğer gün Canaíma parkını gezíyorsunuz.
Kamplar,  Camaína gölünün  etrafında.Manzara çok güzel.Gölün karşı kıyısından akan şelalelerín görüntüsü doyumsuz.İçínde demír olduğundan kırmızı renklí gölde yüzebílíyorsunuz.
Bíz kampta bíraz dínlenip etrafı gezdikten sonra yüryerek botumuzun olduğu yere geldik.Boot(Curiara) bnerek tüm gün ilerleyerek Angel şelalelerine yakın olan kampa  doğru yola çıktık.botun motoru takılı olan yerin önünde oturunuz.yoksa ıslanmaktan kurtulamıyorsunuz.Yani botun gidiş yönünde öne değil arkaya oturunuz.
Nehrin akış yönünün tersine gittiğimizden oldukca zor ilerledik.zaman zaman su seviyesi yeterli olmadığından inip yürüdük.Hava ara ara çiseledi ama manzara muhteşemdi.
Bu park, diğer parklardan farklı. Nehrin kenarında ki bitki örtüsü aynı ama hemen ormanın arkasından çok yüksek üstü düz olan duvar şeklinde ki kayalık dağların görüntüsü parka çok farklılık vermiş.Ara ara bu düz kayalık dağlardan şelaleler akıyordu. nehirde de kocaman kayalar vardı.öğle yemeğini  balık-makarna olarak nehir kenarında kayalıkların üzerinde yedik.
Hele ara ara kayalık dağlarda sis manzarası doyumsuzdu.En sonunda Ancal’i gördük.Ve dibine yakın  kampa yerleştik.
Bu kampta  da her turun üstü teneke ile kaplı  hamaklı kamp yerleri var.tavuk döner, patates ve pilavdan oluşan akşam yemeğini ancak 10’da hazırlayabildiklerinden çoğumuz  uyukladığımız hamaklardan uyandırıldık.
Sabah erkenden 6’da kamptan yürüyerek Ancel’e en yakın noktaya bir saatte çıktık.Fotoğraf çektikten sonra ancel’in döküldüğü yerde oluşan  göle indik ve yüzdük.Anlatılmaz bir keyifti.
Ancal dökülürken orta kısmı sanki sis bulutu  gibi.hele ara  ara oluşan  gökkuşağı da çok ayrı bir güzellik verdi.Fakat şelalenin çok yoğun ve geniş bir suyu yok.
Zaten bazen Camiana gölünde su azalınca sadece yukarıdan ucakla görebiliyorsunuz. Örneğin 2 yıl önce su çok azalmış. Şansıma su yeterli olduğundan şelalenin yakınına kadar gidebildik.
Dönüşte peynir, omlet, pişi ve meyva suyu ile kahvaltı yaptık.
Tekrar 4-5 saat sonra Canaima parkına bot ile  geri döndük.serbest zamanda gölde yıkandım ve çamaşırlarımı yıkadım.Ve çevreyi gezdim.Hatta göl kenarında yarı çplak rahiblerin kıydığı dini nikahla evlenen çiftlerin dğün seromonisini izledik.

*En son sabah belki   3 saat bekledikten sonra kano ile gölün hemenkarşı tarafına geçtik. Sonra yürüyerek ‘Sapa El Salto’şelalesine gittik. Harikaydı.Yalnız şelalenin altından geçerken kesin ıslanıyorsunuz.Fotoğraf mekinazınız için naylon torba alınız.
Şelalenin üst tarafında kayalıklar arasında gölde ve şelalenin aktığı aktığı aşağıda ki  gölde kesin yüzünüz.Manzara çok güzel.
Oradan tekrar Canaima göl kenarına gelerek adını unuttuğum karşıdan gördüğümüz şelalenin altından geçerek gezdik.kampa döndük.neyse öğle yemeği verdiler.Sonra ucağa gittik.
Tiuna tour, çok az gözlü.Çok  az yemek verdiler. Hele kahvaltıda verdiklerine inanamazsanız.İki küçüçük arapa  ve  biraz peynir.kendilerine’Bu kadar para alıp şu menüyü vermekten rahatsız olmuyor musunuz?’ demekten kendimi alamadım.Sadece boyalı meyva sunu bolca verdiler.
ANI:Venezualla insanı çok dönek.Bu kampta tanıştığım Antropolog Roza isimli bayan bana verdiği tüm sözleri bir anda unuttu.Değişti.Şok geçirdim.Bunlar nasıl insanlar inanamadım.
Bu hanıma fotoğraf makinamın çalınma olayını anlatmıştım. Ona polisin  dökümanlarını gösterdiğim halde  pasaportumun çalındığını polisin pasaportum yerine bana bir kağıt verdiğini anlamış nedense.Daha sonra  şelaleye çıkarken ‘Pasaportum ıslanabilir.çantamı size emanet ediyorum. Dikkat eder misiniz ’ dedim.Bu arada çevredeki insanlara bir şeyler anlatıyor.insanlar bana bir garip bakıyorlar.Meğersem benim yalancı olduğumu, önce pasaportumun çalındığını söylediğimi, sonra pasaportumun ortaya çıktığını anlatıyormuş.Artık bu türlü insanları dikkate almamam gerektiğini öğrendiğimden sinirlemsem de önemsemedim.
C.Bolivar→Matarin(Mağara burada, 3 saat)→Barcelona (3 saat)
 Guachora (kuşlar mağarasını: 11km uzunluğu ile ülkenin en uzun mağarası.sarkıt ve dikitler var.

En doğrusu
C.Bolivar→Matarin mağarası→Cumama↔margarita ;
 cumama→Moshima→Barceleona
*C.bolivar’dan Puerto ordaz’a geçebilirsiniz.Çok güzel.
*Gran Savana National park da çok güzelmiş.Angel’e yakınmış.Ama buradan Angel’e gidimiyormuş.
Cumana→santa elena de Guairen (Brezilya sınırına yakın kasaba, otobüs-24 saat veya ucak,).Buradan otobüsle bu milli parkın birçok kampına ulaşıyorsunuz.dağın tepesinde kamp yapabilirsiniz.
*Eğer, cumuna’dan mağaraya gidecekseniz
Cumuna→matarin(4 saat)→Garipe(Guachora)(2 saat)
C.Bolivar→Barseleno(5 saat, 84B).gece otobüsü de var. Ayrıca daha hızlı giden daha pahallı araçlar da var.
BARCELENO
Güzel bir şehir değil.Dağınık.Ama yakın çevresi güzel.
Barcelona; barcelona,  lecheria, preto la Cruzadlı üç kısımdan oluşuyor.birbirlerine belediye otobüsü ile gidiliyor.
1-Barcelona:
A-Casa Fuerte
B-Plaza Bolivar
C-Coloniyal Süff: koloniyal binalar gezilir.Burada da küçük bir terminal varmış.
2-Lecheria: Plajları ile ünlü turistik bölge.
A-El Morro(Little Mountain): küçük dağın eteğinde lüks otellerin olduğu sahil.zenginlerin lüks apartmanlarının olduğu şık semt.
3-Puerto la Cruz: Liman olan bu yerleşimde tekstil dükkanlarının çoğunu Lübnanlı Araplar çalıştırıyor.Marketlerin çoğunu da Çinliler işletiyor.otobüs terminali burada.
margarita adası

*Puerto la Cruz limanından küçük bot ile Mochima milli parkın  birçok sahile de gidiliyor.
*Puerto la cruz’dan margarita adasına giden 3 firma var.Zaman ve fiyatları farklı

Barcelona-Puerto la cruz→Margarita adası(geleneksel fery : 02:00 am-02:00pm, en az 4 saat sürüyor,44B.express: 8,14 ve 16’da var.2.5 saat sürüyor, ekenomik sınıf 95B, )
Margarita→Puerto la cruz(geleneksel fery: 8 ve 20’de var.Express: 12 ve 20’de var, )
*Ayrıca, Cumuna’dan da Margarita adasına bot var.ve yakın .
Cumuna→Margarita adası(7,14’de var. Kmpanyanın adı gran Cacigue Express.)
Margarita→Cumuna(10:30, 19’da var.Yine hızlı ve yavaş feryler var.2 saat süren hızlı fery fiyatı 76B.4 saat süren yavaş fery 12’de.Yavaş arabalı da var.)
-------------------------------------------------------------------------------
Margarita adası, yemyeşil büyük bir ada ama binalar bakımsız.sahildeki işletmeler de bakımsız ve pis.deniz güzel.
Punta de Piedra→Porlamar(yarım saat, 7B)→Parguitoue Agua(otobüs, 45 dakika,5B,En güzeli burası)
Agua’da kamp yeri de var. Veya daha kuzeyde joan Griego(Muyo Caribel)plajına çıkabilirsiniz.Adadan, adanın içine tam gün, yine olurubagua adasına  tur var.Ben
Margarita→Cumuna(fery)geldim.
CUMUNA
Sahil kasabası ama sevmedim.hemen ‘Plaja Luis’ sahiline gittim.etraf çok pisti.Yine bakımsız evler.Kalacak yerim de vardı ama denize girdikten sonra kalmaktan vaz geçtim.
Cumanca →Mochima kasabası(1 saat, otobüs, 5B)
MOCHİMA KASABASI
Çok sevimlibir kasaba. Burada evler boyalı ve düzgün. Birçok otel var. 100B. Ama Venezuallalırın hepsi mi dönek  yoksa   dönekler beni mi buluyor anlamadım.
Hotel sahibi kadınla anlaşarak çantamı bıraktım.çevreyi gezip döndüümde  ‘Arkadaşlarının geldiğini ve yer olmadığını’ söyledi.Aslında arkadaşlarının dolduruşu ile beni tehlikel buldular.Sinirlenmedim.Alıştım artık bu karektersizlere bu coğrafyada.
Kasabaya girerken ‘Mochima national park’ına giriş yapıyorsunuz.Eğer plajlarda kalacaksanız girişde izin kağıdı alıyorsunuz.kesin çadırda bu kamlarda  kalınız.
Mochima milli parkı: Denizde birçok adadan oluşuyor. Bu adalarda harika 6 tane  sahil var. Bu sahillere mochima kasabasından teknelerle ulaşılıyor. Bir teknenin komple gidiş dönüşü100B.kolloktif bot 40B. Ama grup olup onlara katılınız.
Ben sabah 8 cıvarı plajları temizlemeye giden işcilerin botu ile gidipyüzdüm. ertesi sabah da yeniden gittim.(10B)
Plaja blanka(beyaz sahil): En ünlü sahili ,5 dakikada gittik.gerçekten çok çok güzel.Birçok balık var.Snorkelinizi götürünüz.
İzin aldıktan sonra istediğiniz  sahilde çadır kurabiliyorsunuz. Çadır yeri 10B. Ben çok istedim kalmayı ama tek başıma kalmak zorunda olduğumdan  cesaret edemedim.Çünkü tüm işletmeciler akşam evlerine dönüyorlardı.
Ertesi sabah dayanamayıp tekrar bot ile sahile gidip 2 saat daha yüzdüm.
Mochima→Anayol ağzı(otobüs,5 dakika)→santa fee(yarım saat, 4B)→Barcelen-Santa Cruz(Yarım saat, 11B)
Cucuta→Puerto Auacuc-Venezualla(bot, 1 saat)→caracas(Otobüs)


*los Rogues adasına da boot veya ucakla gidebiliyorsunuz.


CARACAS

Aslında burayı gezmek için bir gün çok rahat yeterli oluyor.sabahtan El-Hatilo kasabasına gidilip öğleden sonra Downtown gezilebilir.Ben ‘Tortuga’ adasına gideceğimden 3 gn ayırdım.Adaya da mevsimi olmadığından gidemedim.
Bu şehirde turizm ofis yok.Ancak Altamira Metro istasyonunda b’Minatur’ dan zorla da olsa şehrin haritalarını alabildim.
1-Atatürk’ün heykeli:
Altamirametro istasyonu→Cafetal(metrobüs veya otobüs)Cinica Santa Sofia’nın tam karşısında  ki parkta.
2-Down Town: Capitolio metro istasyonunda ininiz. Gezilecek yerler birbirine yürüme mesafesinde;
A-Iglesia San Francisco kilisesi(El  Libertador):Simon Bulivar’ın kurtarıcı ilan edildiği kilise.
B-casa Natal  De Bolivar: taş ve ahşap ağırlıklı ,Bolivar’ın doğduğu ev.Hemen yanında Bolivar müzesi  var. Her ikisi de ücretsiz.
C-Capitolio Nacional
D-Katedral-Simon Bolivar Plaza
E-Sacro De Caracas Müzesi: Birkaç dini obje ve mezarın olduğu basit bir müze.(8B)
F-Panteon Nacional: Simon Bolivar ve diğer ünlülerin mezarlarının olduğu  bina.İki kere gittim ama kapalıydı.
G-teleferikle dağın tepesine çıkılıyor.(40B).Ama bana sıradan geldi.Değmez.

3-El-Hatilo kasabası: rengarenk boyalı kolanıyal evleri, yerel yemek yiyebileceğiniz şık ve sevimli restoranlarıyla görülmeye değer.
Chacaito metro istasyonundan biraz yürü.Otobüsle 45 dakika da kasabaya gidiliyor. Dönüşte şehrin içinden ‘Büyük mall’un önünden devamlı otobüs var.(3B)

4-Caracas→Guerote→Tontuga adası(sadecbotla gidiliyor.çok bakir olan bu adanın mevsimi  temmuz, ağustos ve eylülmuş.daha önce dalgalı olduğundan gidilmiyormuş.
5-caracas→Higuerote(plajı güzelmiş, 1 saat)*Buradan daTontuga  adasına gidiliyormuş
-----------------------------------------------------------------------------------------.
VENEZUALLA’DAN KUZEY AMERİKA’YA GEÇMEK
caracas→Bellas Artesmetro İstasyonu-1. Köprünün altından havaalanına dolmuşlar kalkıyor.Bir saat sürüyor.20B.
Önemli: Caracas’ta havalanı vergisi olarak 230B alıyorlar. Bolivar götürünüz. Çünkü dolarınızı havaalanıda yarıyarıya bozuyorlar.Ayrıca benden Aruba havaalanı için 3 dolar aldılar.
ANI: Yanımda tax parası yok diye beni ucurmayacaklardı alçaklar. Parayı verince pazargünü olduğundan gişe kapalı demezler mi?Havaalanını seferber ettim.Zorla da olsa uctum.
Caracas→N.York  pahallıydı.Ben zaten  Hollanda adası Aruba’ya gitmek istediğimden

1-Caracas→Aruba(Ucak, 117 Dolar=937B,ev sahibimin kredi kartı ile satın aldık.Ben ona peşin ödedim.
*Aslında
caracas→Falcon-Punta de Piedralta (Otobüs)→Aruba(Ucak)*burası en yakın nokta olduğundan çok ucuzmuş.hatta Falcon’dan öğleden sonra küçük botlarla bileAruba’ya gidiliyormuş.

2-Aruba→New York(Ucak)
Aslında aynı şartlarda 250 Dolarlık bileti önce sattılar.Sonra ‘ Kartınız  Amerika  ve kanada’ya açık değil’dediler.daha sonra aynı bileti 359 Dolara diğer kartla satın aldım. bu bílet ínternete  çok pahallı.Ya ofísten (Acentedan) alınız.
Yani;
Caracas→Aruba→New York(117+359=476 Dolara satın aldım.
Not: Yine caracas→Trinad adası →USA  ucuz oluyormuş.
ANI: Yanımda tax parası yok diye beni ucurmayacaklardı alçaklar. Parayı verince pazargünü olduğundan gişe kapalı demezler mi?Havaalanını seferber ettim.Zorla da olsa uctum.

ARUBA(Hollanda Adası)
ANI:Zorla uctumama Aruba’da iner inmez polisler beni ekliyorlardı.Yeşil pasaportum olduğundan Hollanda için vize gerekli değildi ama Hollanda sömürgesi olan  bu ada için vize almam gerekiyormuş.Sanırım Caracas havaalnındatax parası ödemek istemeyince başlarına bela olabilirim diye de düşünmüş olabilirler.Anlayamadım.^gün sonrası için aldığım N.York  biletimin yerine hemen  N.York’a kalkan ucağa  apar topar bindirip gönderdiler.Havaalanında beni bekleyen ev sahibime bile haber veremedim.O kadar söylememe rağmenyardımcı olmadılar .daha sonra çok zor anlatabildim durumu ev shibime.
New York’da görüşmek üzere

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder