4 Temmuz 2024 Perşembe

7- 2024 KARAKALPAKİSTAN

 KARAKALPAKİSTAN

Ozbekistan'dan Türkiye'ye uçak biletleri çok pahalıydı.

Ben artık Hive'den Özbekistan'ın özerk bölgesi olan Karakalpakistan'ın  Bostan şehrine oradan da başkenti Nukus'a geçtim. Yol boyu çöller vardi.Türkmenistan davetiyesi bulamadığımdan  mecbur Kazakistan üzerinden Türkiye'ye geçmek zorunda kaldım. Zaten 15 günlük ülkede kalış sürem de dolmak üzere.
Nukus----Beneyeu(Kazakistan)(Tren,200000 UZS.Haftada sadece üç gün tren var.

Karakalpakistan tarihi:

Göçebe olan Kıpçak Türkleri, Hive Hanlıgına gelerek önce savaş  yapmak istemisler. Daha sonra uzlaşmışlar. Hive Hanlığı, bugünkü çöllerin olduğu yerleri vererek yerleştirmişler.Sonra Sovyetler   etnik gruplara   göre ayırmış. Karakalpaklar, sadece Türk boyu farklı olduğundan gözleri daha çekik .Daha çok Moğollara benziyorlar.Kendi Karakalpakca dilleri var.Daha çok Kazakca'ya  benziyor.Bayraklari farklı 
Eğitim, Karakalpakisistanca, Kazakça, Türkmence, Özbekçe ve Rusların getirip yerleştirdiği Korelilerin dilinde yapılıyor. Yani herkes kendi anadilinde eğitim alıyor.

Buruni, Boston, Dört Göl yerleşimlerinde % 80 Özbekler yaşıyor.

NUKUS
Katakalpakistan'in modern başkenti . Burası, bana Özbekistan'dan daha modern geldi.Bayram ,Pazar tatili  ve sıcak nedeni ile caddeler boştu ama  akşam olduğunda ailece dışarı döküldüler.Türban modası buraya ulaşamamış henüz.Çok az gördüm.

Çevresinde Karakum, Kızılkum, taşlı çöller var.
Ben buraya kurban bayramın ilk günü gittiğim için her yer kapalıydı ama şansıma dünyanın en iyi sanat müzelerinden biri olan  Savitskiy Sanat Müzesi  açıktı.Hafta içi 9-19 ,hafta sonu 10-18 arası acik.Giris yabancılara 95000 UZS, yerlilere ise 19000 UZS .
İki katlı bu kapsamlı müzede yerel sanatçıların  güzel eserleri var.
Not: Nukus'tan sadece pazar günleri saat 11:30'da Hive'ye tren var. Ayrıca Buradan Taşkent'e  ,Andican'a de sık tren var.

Biletiniz varsa, tren istasyonunun içinde ki otel odalarda 88000 UZS'ye kalabilirsiniz ve ücretsiz çantanızı bırakabiliyorsunuz.

Karakalpakistan'dan  Kazakistan'a  tren ile geçmek:
Trene bindikten sonra istediğiniz yere oturuyorsunuz. o nedenle insanlar uzanarak gitmek için hemen üst kat ranzaları kapıyorlar.Disiplin yok.Biletli yolculara yer bırakmıyorlar. Ancak en başta yataklı bilet alanlara yastık ve çarşaf verildiğinden yerleri kesin oluyor.
tren de iki saat sonra Somlarınızı Tenge'ye çeviren, çay, sıcak mantı, hamur işi  v.b satan hanımlar treni doldurdu. 
Trende Kazakistan sınırını geçerken çok beklettiler.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder