8 Nisan 2012 Pazar

8- LÜKSEMBURG / AVRUPA


LUXSEMBURG: Geçerken uğrayabileceğiniz küçük bir ülke
Bana bu ülke güzel, düzenli, zengin ama sıkıcı geldi.çok durgun bir yaşam var.bir Amsterdam, Brüksel gibi değil.

LUXSEMBURG(Başkentinin adı da aynı) 
Evleri de farklı.yine 2-3 katlı ama dar, uzun değil.daha modern.yeni binalar daha çok.çatıları kiremitle döşeli değil.siyah çatılarıyla diğer orta Avrupa ülkelerinin evlerine daha çok benziyor.Burada da belediye otobüsünde şöfer bilet sormuyor.ama yakalandığınızda cezası çok fazlaymış.



Çok küçük ülke.500 bin nüfuslu Başkentini 1 günde neredeyse gezebilirsiniz.ben 3 gün kalarak gezdim ve dinlendim.şehir derin, yemyeşil bir vadinin iki yamaçına kurulmuş.Güney taraf daha modern.Geniş bulvarlar, meydanlar, görkemli binaları ile ticari bir bölge.

Diğer kuzey yaka daha gelenekseleski binalarla kuşatılmış.Sokaklar daha dar ama daha sevimli.Asıl gezilecek yerlerde burada.

Zaten vadinin iki yakasını en ünlüsü “Pond adolphe” olan  büyük kemerli köprüler birleştiriyor.

DİL:Almanca’ya çok benzeyen Lüxsemburgca, Almanca,Fransızca  ve flamanca dilleri  konuşuluyor.çoğu da İngilizce konuşabiliyor.

TARİH:19.yy’a kadar Almanya, Hollanda ve Fransa arasındael değiştirmiş ancak 1827’de bağımsızlığına kavuştu. 2.dünya savaşında  Almanlar tarafından işgal edildi.

*ilk geldiğim gün Türk kızı tatlı emel ve arkadaşları ile “Dudelange”yerleşim birimine arabayla gittik.burada ki festivalde ortaçağ yaşantısını yaşatmaya çalışmışlar.Onlar gibi giyinerek o zamanki yaşantıyı anlatmaya çalışmışlardı.fena değildi.

1)   Centre

A)  William Square: Turist infoda burada.heykeller, anıtlar, saraylar, katedral vb.hep bu meydanın etrafında yürüme mesafesinde.Turist infodan yürüyüş rotasını gösteren haritayı alarak sırasıyla geziniz.


Vadiye inmeden

2)   Unesco world heritage(yer altı tünelleri): Giriş 3€.fena değil.burayı gezdikten sonra tekrar anayola çıkıpasansörle direkt graund2a ininiz.

3)   Graund  Semti: En eski semtlerden.nehir kenarından yürüyerek vadinin içini de gezerek merdivenle tekrar merkeze çıkınız.

4)   Menş: Benim ev sahibim bana bisikletini verdi.bisiklet yolu ile 16 km uzakta ki bu yerleşime gittim.inanılmaz güzel bir doğa.her yer yemyeşil .otlayan hayvanlar, harika evler ama etrafta insan yok.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder