4 Şubat 2011 Cuma

1-BAHAMALAR

BAHAMAS ADASI

Zengin amerikalilarin tatil cenneti.
Bu tropik ada Amerika'dan 100 mil uzaklikta.
Bu cok pahalli adayi en az 2-3 gun de gezebilirsiniz.
Bahamalar yuzlerce kucuk adaciktan olusmustur.Bunlarin bazilari harita da bile yok.Dunyadaki bircok zenginin bu adalarda evleri var.
Adalarin etrafi mercan kayaliklarla cevrili oldugundan sualti sporlari cok gelismistir.

Bmini limaninin kuzeyindeki 'bimini yolu-sualtiyolu, Kaptan Cousteau 'nin inceleme yaptigi yerdir.
2. dunya savasindan sonra Almanlarin gelmesiyle bircok Yunanli bahamala'a  kacarak gelmisler,Su anda ticaretle ugrasiyorlar.


Nassau, bahamalarin baskenti olan liman kenti.
Nasau bir zamanlar korsanlar ve fahiselerin ugrak yeriymis.Ingilizler Afrikadan getirdikleri koleler daha sonra serbest kalmislar.

Adalar, 1973 yilinda Ingiliz somurgesi olmaktan kurtulmus.Cogunlugu beyaz irk.300.000 .%15'i olan 300.000 kisi siyah irk.bahamalarin ekonomisi turizme baglanmis.Sanayi ve tarim az gelismis.
IKLIM:

Mayis-ekim arasi en sicak ama yagissiz.
kasim-aralik  ve mart-nisan aylarinda hava sicakligi  30 derecenin altinda.
Bahamalar icin en iyi zaman aralik-haziran arasidir.(kasim, aralik, ocak ve subat en iyisi)
Kasirga mevsimi: temmuz ortalarindan kasim ortalarina kadar  suruyor. Ben kasin 12, 13, 14 'unde oradaydim.Denizde oyle buyuk dalgalar vardi ki yollara kadar tasiyordu. deniz masmavi ama berrak degildi.En son gun guc bela denize girebildim.
DIL: resmi dilleri Ingilizce.
ULASIM
havaalanindan transfer: Size'havaalnindan sehir merkezine otobus yok.sadece taksi var' yalanini soyleyecekler.10 veya 12 nolu dolmus ile sehir merkezine 2.5 Dolara gidebiliyorsunuz.Dolmus taksi ise 27 dolar.

Sehir ici her tarafa giden jitney adli minubus 1.25 Dolar.
trafik soldan.
PARA
Bahamas dolari ile Amerikan dolari ayni degerde oldugu icin dolar bozdurmaya gerek yok. heryerde Amerikan dolari geciyor.
YASAM
Siyah kadinlarin cogu dev gibi sismanlar.Cok dar,frapan ve seksi giyiyorlar.kocaman renkli kupeler takip asiri makyaj yapiyorlar.
Ozellikle  hizmet sektorunde calisan zenciler,  temiz ve gosterisli giyiniyorlar ama genelde sehrin disinda varoslarda oturuyorlar.Cogunun evleri ve yasamlari cok kotu.
beyazlarin ise evleri ve yasamlari cok ihtisamli.

Ada sex kokuyor.
hersey, yiyecek,giyecek ve oteller cok pahalli.
ada da musluman zenciler de var.cami de varmis ama ben goremedim.
Adada kablosuz internet heryerde ucretsiz.genelde buyuk otellerde internet odalari var.
Aksam saat 18'de hava karadiginda sokaklar huzla bosaliyor.Turistler icin tehlikeli.ben otelde ki odama girer girmez hemen iki kilitle kapatiyordum. ama paradise island' gece de civil civil.

KALMA: oteller cok pahalli. En ucuz  iki kisilik odanin fiy70-80 Dolar.

1-Ben Yunanlilarin calistirdigi Down Town'da 'Migron Guest house' de banyo ve tuvaleti disarida olan  bir oda icin 55 Dolara kaldim. Bu ana cadde ve arka caddesinde bircok guest house var.
ANI:En son gece ucak biletimde sorun oldugu icin 'Colanial Hilton otel'ine gittim.Bileti 50 dolardan ozel defile vardi.Bilet sorayim derken kendimi defile salonunda buldum.defilede ki bayanlar,giysiler,izlemeye gelen beyaz ve zenciler cok cok  zengin ve siktilar.

Nasau'nun gezilecek yerler   ;Sirasiyla
1- Down Town (sehir merkezi)              : Cruisler burada ki limanda demirli.
A- Straw market: sehrin merkezi sayiliyor.hertarafta ki tezgahlarda hediyelik esyalar satiliyor.
B- Paritso (Korsan Muzesi): Straw  marketin karsi sokaginda.ben girmedim,12 Dolar.

2-Bay Street: sahile parelel bu cadde uzerinde otel , restorant ve sik alisveris merkezleri var.

3- Elizabeth Merdivenleri: Bay street'den saga iceri girdiginizde  'Quen Elizabeth'adina yapilmis 66 tane basamakli merdiven.
hemen yaninda Nasau kalesi var.
ANI: 
Merdivenlerden sonra tehlikeli demelerine ragmen 10 dakika yuruyerek  zencilerin yasadigi varoslara daldim.insanlarla sohbet ettim.kiyida ki  saasali yasamin tam tersine burada yasam cok zor olmamasina ragmen  tum siyahlar gibi giyim kusamlari  cok  gosterisliydi.

4-Paradise island: yuruyerek iki kopruden gecerek gidiliyor.
Zengin Amerikalilarin keyfi icin hersey dusunulmus. unlu markalarin vergisiz satildigi 
              magazalar, restoranlar, buyuk ve sasaaili oteller ,yat limani, kumarhane,kumsallar...
Burada ki 'Atlantis otel'in icinde ki kumarhanenin  ve icindeki magazalarin  ihtisamamina  inanamadim. Bu kumarhane de ben de denerken 20 dolar kaybettim.
Straw marketten diger yone gidersen

5- espanade beach: Yuruyerek gidebiliyorsunuz. sahili kum ve delikli kucuk kayalardan olusmus.denizin icindeki bu kayalarin daha kucukleri topuklarimi cok acitti. 
devam edip yururseniz
6-arawak Cay: Burada yemek, icecek alabileceginiz sirin lokantalar var.Gunduz 12'de aciliyor. ozellikle geceleri daha renkli ve canli.

Conc: bu buyuk kabuklu deniz urununun corbasini Miami-Keywest'de corbasini denemekten cekinmistim.Burada kizartmasini yedim.isterseniz sarimsakli sos da alabiliyorsunuz. bir porsiyon oldukca fazla.Iki kisi cok rahat doyabilirsiniz(11 Dolar),Harika.kesin yiyiniz.

Ayrica cesitli sebzeler, cig cons  incecik kiyiliyor.icine limon ve portakal suyu eklenerek 'Conc salatasi'da harika.

7- cable beach: 20 nolu dolmusla gidiliyor.Burasi tamamen farkli bir dunya.Zenginlerin cok bakimli ve sik villalari  ve  sheraton ihtisamli oteller var.cevre yemyesil .yuzmek icinde guzel plajlar var.kesin gidiniz.

8-en buyugu 'grand island' olmak uzere farkli adalara gidip snorkel yapabilirsiniz.
ANI:
kaldigim otelde Amerika'dan kovulan bir Turk ile karsilastim.Amerikali esi ve uc cocugunu  gormek icin soyadini degistirerek tekrar Amerika'ya tekrar girmis.tekrar kovulmus. Bu arada japonya, brezilya, Kuba, venezuella v.b gezmis.Cok sikintiliydi. dalgic elbisesi alip buradan  gece yuzerek Amerika'ya ulasmayi dusunuyordu.Kendisinden bosanmak isteyen ve mallarin uzerine konan karisdan hincini alip isinin basina tekrar gecmek istiyordu.durumuna cok uzuldum.ulkemde yasam standartlari yeterli olsa bu insan bu duruma dusmezdi.

Bahama adalarından Jamaika'ya geçtim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder