21 Şubat 2011 Pazartesi

ŞİLİ
SAN PEDRO DE ATAMACA
Arjantin-Salta’dan  buraya geldim.
 2500 metre yükseklikte ki kasaba, dünyanın en kurak bölgesi.Atacama’da dünyanın en kuru çölü.Burada bulutsuz gün sayısı çok fazla.
5000’den fazla  nüfuslu bu kasabada da tozlu sokaklar, toprak,kerpiç evler var. 1960’lara kadar çevredeki dağlarda birçok maden olması nedeni ile madenci kasabaymış.Turizm ile tanışınca birdenbire yaşam tamamen değişmiş.Köylüler tozlu sokaklarda jiplerle cirit atıyorlar.
Kasabaya girdiğimde çok turistik olduğundan  pek kanım ısınmadı. Tüm evler, cafe, restoran, hediyelik eşya satan  dükkanlar, turizm acenteları v.s olmuş.örneğin bu küçük kasabada bir sokak tamamen  döviz büroları ile dolu.Ama çok düşük kurdanbozuyorlar.
Kısaca bu kasaba, nasıl olsa turist geliyor, para da veriyorlar diye herkes turizimci olmuş.Çok az  mısır, domates v.s yetiştiriliyor.herşey dışarıdan geliyor.Haliyle herşey çok pahallı.
Kalma: Çok otel, hostel ve kamping var.Birkaç adres:
1.Moriltuca: Sahibi Silvad.Otobüsten indiğimde kırmızı pikap ile sizi alıyorlar.kasaba merkezine 10 dakika yürüme mesafesinde. Çift kişilik yatak kahvaltı dahil 6000P.
2.Hostelling İnternational : Dormy, kahvaltı dahil  6000P.
3.Kamping: Çadırınız varsa kişi başı her gece için 4.000P.Mutfağı da var.

1-Pukara: kasabaya 3 km.Giriş 2.000P.Daha ilerisinde Catarpa bölgesinde İnka kalıntılarını gezebilirsiniz.
Ben bisiklet kiralayıp Pukara’yı gezdikten sonra Cartarpe’ye giden kamyonete bisikletimi atıp gittim.Hava sıcak ve kuru olduğundan keyifli olmuyor. Ve görecek bir şey de yok. Heryer tozlu ve birkaç ev olan yerleşim yerleri vardı.
Ama yürüyerek Pukara’da İnka harabelerini gezip geri gelebilirsiniz.
*Yine  kendinize güvenirseniz bisikletle göl gezisi yapabilirsiniz.
Ben kiraladığım bisikletime doğru dürüst binemedim.inka harabelerinden sonra ay vadisine yine kamyonetle gittim.kendime güvenemeyince otobüsün bagajına bisikletimi atarak kasabaya dönerek    Atacama çöl turu satın alarak yeniden  gittim.

2-Valle De La Luna(Ay vaidisi) Valle De La Muerte(Ölüm vadisi)turu= ATACAMA ÇÖLÜ:  Tur ücreti 6.000P.16-21 arası.
Bu  turu bisikletle de  yaptırıyorlar.10.000P.Ama zor oluyor.tercih etmeyiniz.
Hatta kendiniz bisiklet kiralayarak bu vadileri gezebilirsiniz.Ben Ay vadisine kadarkiraladığım  bisikleti kamyona yükleyerek gittim  ama vadiye girdikten sonra vaz geçip geri döndüm.Çünkü gezilecek yerleri bulmak zor ve mesafeler çok fazla.

En iyisi dolmuş ile yapılan tura katılınz.Bu turda;

Önce ölüm vadisine gidiliyor. Burada hiç yaşam olmadığından bu isim verilmiş.Çok ilginç kaya oluşumları var. Ayrıca burada  sand boording(Kum kayağı)  da yapılıyor.istiyordum ama yapanları göremedim.
Piedra Del Coyote: Burada da çok ilginç kayaoluşumları var. Tepeden izliyırsunuz.Çok güzel.
Ay vadisi: Yüzeyi aya benzediğinden bu ismi almış. Vadiye girerken giriş ücreti olarak 2000P’e veriyorsunuz. Burada da tuz madenleri olduğu enteresan  bir geçitten geçtik.Sonra çok değişik kaya oluşumları gördük. ‘Anfi tiyatro’ adlı büyük kayayı ziyaret edip  en tepeye çıkıp harika gün batımını izledik.
Bu tura kesinlikle katılınızGerçekten çok ilginç ve güzel. 2-Tatio Gayzer: Kasabaya 100km uzaklıkta. Tur ücreti 15.000P.Ayrıca 5.000P giriş ücreti veriyorsunuz. Ben uyuni turunda gayzer göreceğimden bu tura gitmedim.
3-Bisiklet kiralayarak çevre gezisi yapabilirsiniz.5 saatlik 4000P, tam günlük tur fiyatı ise 6.000P.
4-San  Pedro De Atacama çok kuru ve bulutsuz olunca burada gökyüzü gerçekten farklı. Çıplak gözle bile yıldızları, ayı, v.s seyretmek çok zevkli.Eğer gök cisimlerini teleskopla izleyip bilgi almak istiyorsanız  kasaba içinde
Space  acentasından 15.000P’e bilet alıp 21-23 arası izleyebiliyorsunuz.
Bu işlerin uzmanı olan Fransız, kasabaya 7km uzaklıktaki evini meraklılar ve  bu turlar için düzenlemiş.meraklıları otobüsle götürüyorlar.Aslında bu tura katılmak çok istedim ama zaman uymadı.
ŞİLİ-SAN PEDRO DE ATACAMA’DAN  BOLİVYA- UYUNİ’YE GEÇMEK

Bu tur, 50P-70P arası değişiyor.
Ben
 San pedro’da ki ‘Estrella Del Sur’ acentası ile anlaştım.Servis harika.Sahipleri Bolivyalı.Uyuni’de de terminale yakın ofisleri var.Siz de kesin bunlarla Uyuni’ye gidiniz.
Yine ‘Pamella’acentası da uygun fiyat veriyor ama servis konusunda bir şey diyemeyeceğim.
 Bolivya milli parkını gezerekBolivya- Uyuni’de görüşmek  üzere