9 Şubat 2011 Çarşamba

8-HONDURAS

HONDURAS
Muz cumhuriyeti olan silik ülke.
2-3 gün yeterli.
NOT:
1-El Salvador ile Honduras arası sınır olmadığından(Belki sadece Copan tarafında sınır yoktur.) Guatemala’ya geçip oradan Honduras’a geçiliyor.
1-         Eğer Nigaragua’ya gidecekseniz El Salvador’dan gitmeniz yoldaha iyi olduğundan daha mantıklı.Honduras’dan giderseniz yol dağlık.
2-         Guatemala’dan çıkarken 25Q ve Honduras’a girerken  de para istediler.’özel pasaportum var.veremem’ deyince bir anlam veremediler .oraya buraya sordular.(bu arada kendimi yüksek mevkide bir öğretmen yaptım.Adamlar üstüme  başıma ve kocaman tozlu bavuluma bakıp özel pasaportum olmasına şaşırdılar ama para da almadılar.


Honduras terminal  de Occidente→Metepan(2 saat, 1.85 Dolar.) →Anguiatu(yakın, 70 cent, El Salvador-Guatemala sınırı.)

Anguiata→El Florido(Guatemala –Honduras sınırı) →Copan(20 dakika, 10Q,-Goatelama parası istediler.)

TARİH:
Mayalar ve  İspanyollardan sonra  İngilizler buraya da çöreklenmişler.uzun süre Meksika’nın bir parçası olmuş.1838’ de tam bağımsız olabilmiş ama 20.yy ‘da Amerikan müdehalesi başlamış.Akıttığı paralar sayesinde kendi istediği gibi yönetim ve ordu elde etmeyi başarmış.Peşinden karışıklıklar ve darbeler gelmiş. Hakkını arayan birçok Honduraslı ölmüş.

PARA: Lempiras
1$= 19L.
Ucuz ülke sayılır.
Öğretmen maaşı 150-250 dolar.
YAŞAM: Silik bir ülke.Sadece burda değil. Tüm Amerika’da insanlar kümes gibi evde oturuyorlar ama yine de şık giyinmeye çalışıyorlar. Açık giyinmeyi çok seviyorlar.
*Honduraslılar da dine fazla düşkün değiller.
İKLİM:
Kasım-mayıs arası yağmursuz dönem.
Haziran-ekim arası yağmurlu dönem.Sıcaklık aynı.
COPAN
Bir gün yeterli.
Arnavut kaldırımları ve güzel evleri ile çok şirin bir kasaba.
Kalma: Lguana Azul Hostel: Dorm 6 $.çok şirindi.
Bunun dışında da dormu olan birçok otel var.
Benim valiz Arnavut kaldırımlarda çok zor yürüdüğünden terminalin yakınında ki otelde kaldım.
1-         Copan  harabeleri:Giriş 15 Dolar. Kasabaya 1 km uzaklıkta.Rikşa ile 10L veya yürüyebilifrsiniz.
Ben burayı Tikal’dan daha çok sevdim.tikal’de tüm eserler birbirine benzediğinden çok hareketsizdi.
Burada ise  hala renkleri duran birçok heykel  var. Çok hoşuma gitti.
Ayrıca içerdeki tüneller için de 15 dolar ödüyorsunuz. Değmez.dışarda ki müze girişiise 7 Dolar.geciktiğim  için  kapanmıştı.
Copan →san pedro Sula(local bus, 120L, sabah 4 diyorlar ama  5’de kalktı.)
San Pedro Sula→La Ceiba(6 saat) →Bay İsland(Hergün sabah 9:30, öğleden sonra 16:30 da fery var. 3 Dolar.1.5 saat sürüyor.)
*Eğer ‘bay Island’a gidecekseniz  copan’da turlar 250 Dolar’a  da götürüyorlar.
Ben artık ada  görmekten bıktığım için
San Pedro Sula *Eğer ‘bay Island’a gidecekseniz  copan’da turlar 250 Dolar’a götürüyorlar.
*Eğer ‘bay Island’a gidecekseniz  copan’da turlar 250 Dolar’a götürüyorlar.
San Pedro Sula→Tegucigalpa(Direk, 140L.)
*Santa Rosa ve Gracias , kitaplarda yazıldığı gibi güzel değilmiş.Değmez.
ANI:
TEGUCİGALPA
Çok dağınık , sevimsiz, ruhsuz, bir şehir.Meydanı, katedrali ve birkaç kolanıyal yapı var. Yine tüm Orta Amarika da olduğu gibi şık bir  ana  cadde üzerinde Amerika’nın tüm burgercileri dizilmişti.
Otobüste tanıştığım evli ama otobüs şoförü  ve sevgilisi, tehlikeli olduğu için beni merkeze yalnız göndermediler.Gaz parasını benden alarak abisinin arabasıyla  gönderdiler.
ANI: Amerika’da yaşayan 47 yaşında ki  bu Honduraslı bayan gezmeye geldiğibu kısa sürede   tanıştığı evli otobüs şöförü  ile nasıl mutluydu. Anlatamam. Ona ‘Kocan bu ilişkini duyarsa ne olur’ dediğimde ‘çok uzakta.Duymaz.Bu adam burada sevgilim.Sonra dönecem.’  Demez mi.Şok geçirdim.
terminalde  Nigaragua’ya  giden Tica bus, King Quality bus şirketleri var.Çok pahallı.Değmez.
Mi Yelvita terminali →San Marcos(otobüs, 75L, ilk otobüs 6’da, Choluteca otobüsüne binmelisiniz.)
San Marcos →La Fraternidat (Dolmuş, 13L) →Sınır(Taksi, 5 Dolar) →Nigarugua-Somoto(Taksi, 1 Dolar, 20km) →Esteli(25C) →Matagalpa(25C)
NOT: Eğer direk ‘Leon’a geçeceksen Choluteca’da inip
Choluteca→Guasaule→Chinadango yolundan gidecekseniz.
*Honduras-Nigaragua arasında üç tane kara sınırı var.

*Honduras-Nicaragua sınır girişinde yine benden para istediler. Ben de ‘Görmüyor musunuz diplomatik pasaportum var’ diyerek işi daha da büyüttüm.
Nicaragua'da görüşmek üzere

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder