18 Şubat 2011 Cuma

6-BREZİLYA

BREZİLYA
Önemli: Ülkeye girerken verilen beyaz formu kaybederseniz 125R cezası var.
180 milyon.G.Amerika’nın neredeyse yarısı kadar.Yüzölçümü, Sekizbuçuk milyon metrekare.Altımilyonmetrekare  amazon ormanları sadece.
PARA:
1 Dolar=1.67real
Mestizo: yerlilerle beyazların karışımından oluşan melez ırk.
Mulatto: beyazlarla zencilerin karışımından oluşan melez ırk
TARİH
16.yy başında Portekizli kaşif  Carral  tarafından keşf edilmiştir.
19.yy’a kadar Portekiz ‘in sömürgesi olan Brezilya, 1822’de bağımsızlığını kazandı.
Nüfusun çoğunluğu Avrupa asıllılardan oluşur. Melezler 2.sırada.
16.yy’da Portekizliler tarafından Afrika’dan getirilen kölelerin torunları  zenciler, nüfusun az bir kısmını oluşturur.Asıl yerli bir halkın sayısı bugün çok azalmıştır.
*Kristof  Kolomb , Hindistan’a vardığını sanarak Amerikan yerlilerini Hindli sandığından o günden beri yerlilere İndian=Hintli deniliyor.
İKLİM
Brezilya’da iklim bölgenin yüksekliğine ve enlemine göre değişir.Türkiye’ye göre ters olan iklimi vardır. Tropik iklim görülür.
Yıllıkortalama hava sıcaklığı kuzeyde 28 derec, güneyde ise 2 derece civarında.
Mayıs-ekim→kış(18-25 derece); kasım-mayıs→yaz(27-35 derece.
Genelde yağmur hep vardır.Ama kasım-mart ta daha çok yağmur vardır.
Rio için: Mart-ekim→soğuk ve yağmursuz; Kasım-nisan→iyi ve yağmurlu.
YEMEK
Caipirinna: şeker kamışından yapılan aikollüiçeçek
Guarana: gazoza benziyor.
Pasteis: sandaviç türü



ULAŞIM
Ülke içi ve dışı her yere otobüs var.İnternetten de otobüs  bilet alabiliyorsunuz am fiyatlar ucak ile aynı.otobüslerde kılımayı çok açıyorlar.Donuyorsunuz.ucak biletlerinizi erken almalısınız.

Bazı yol bilgileri:
-B.A→Sao paulo(34 saat, sadece giden iki firma var.)
1-Erucirodel norte(2.sınıf, sao Paulo:590P,Rio: 652P, sadece 20:30’da var.
2-Pluma (Sao Paulo: 566P.40 saat, 12:30’da.Rio: 656P,44 saat, 18:30’da.Iguazu üzerinden gidiyor.)
-B.A→Puerto Iguazu(18 saat, 4-5  firma var, 1.sınıf otobüs 422P,2.sınıf otobüs 369P,öğleden sonra  13’den sonra her saat başı otobüsler kalkıyorErtesi sabah Puerto Iguazo’da oluyor.)
-B.A→Paraguay-Assucion(18 saat, 300P)→Paraguay -Del Este(5 saat)→Arjantin-Puerto Iguazu(40 dak.)→San Paula-376P ve Rio-426P,   hergün 13:10’da Rio’ya otobüs var.)
YAŞAM
Koruma had safhada.her apartmanın 24 saat bekcisi var.2 kilitli kapıdan apartmana girebiliyorsunuz.her yerde kamera var.Hırsızlık had safhadaymış.
Farklı bir ülke.Anlamak zor.Karnavalda insanlar çok mutlu görünüyordu ama favellalarda fakirlik çok fazla.
Hele kadınların şortları en kısasından.her yerleri ortada.Birisinin yanında izlemekten utananacağınız erotik görüntüleri her yerde görebiliyorsunuz.Herkesin bir partneri var.resmen heryerde sevişiyorlar.Dudak dudağa uzun uzun öpüşen iki kız ve iki erkeği gördüm.Hele  saçlı sakallı iki erkek önce  grupdaki diğer arkadaşları ile sarılıp normal yanaktan öpüştüler.daha sonra birbirleri ile uzun uzun dudakdan öpüştüler.ben yanlış gördüğümü düşünerek dikkatlice bakınca grubdakilerde bana güldüler.Zaten benden başka da onlara bakan yoktu.

Yalnız kimse yok.herkesin partneri var. Sokakta, parkta, metroda v.s çok rahat sevişiyorlar. Herkes birbirini okşuyor ve sarılıyorlar.Aile mefhumu çok yok.Çoğu aile ayrılmış.(Bu arada baskılardan dolayı yalnız kalmak  sadece Müslümanlıkta.)Çok çok rahat öpüşen lezbiyenler, abuk sabuk giyimli gençler gördüm.
Puerto Iguazu term(Şelalenın Arjantin tarafında ki şehri)→Foz de Iguazu term.(şelalenin Brezilya tarafında ki şehri.)→Rio   yolu ile şelaleri gezip Rio’ya  otobüsle geldim.
Otobüs terminali Rodoviaria terminalinde turist infodan  harita, gezilecek yerler, sattleri, v.s hakkında hertürlü bilgiyi alabilirsiniz.otobüs terminalinden metro yok.otobüs her yere var.
RİO DE JENORO
6 milyon nüfuslu ve Brezilyanın ilk başkenti.
Kolomb, Rio girişinde ki Guanabara körfezini , nehir ağzı sanmış.Aylardan ocak olduğundan  şehre ocak nehri=Rio de Jenero demiş.
Kalma: İpenema veya Copacobana(İpenema’ya yakın kısmında.) kalınız.Buralar hareketli.Veya merkezde (centro) da kalınız.(Cinelandia ve kapa çevresinde.)
*kalmak için Niteroi , uygun değil.Çünkü geç saatlerde sadece taksi var.

 Carioca=Rio halkı: Rio’da yaşayan hiçbirşeyi umursamayan , hep eğlence düşünen millet

Ulaşım: Metro var.(2.80R).Belediye otobüsü ise 2.40R.Ama yolu bazen çok uzatıyorlar.
Gezilecek yerler:
1.Gün:
1-Corcovado tepesi ve Tijuca ormanları: 710   metre yükseklikte  ki bu tepede 1931’de ‘Getulio Vergas’  kardinali  38metre ve 115 ton ağırlığında  isa’nın iki eli yanlara açılmış halde ki  heykelini dikmiş.
Önce otobüsle şehrin içinde ki heykellerin dibinde ki trenin kalktığı istasyona otobüsle ulaşıyorsunuz.yukarıya tren gidiş dönüş 36R, yarım saat.Veya taksi , özel araba , otostop  ile tırmanarak gidiliyor.taksi ücreti gidiş dönüş 20R.Ama sanırım ayrıca giriş ücreti de ödemek zorundasınız.
*geceleri bu heykel aydınlatılıyor.Ara ara renk değiştiriyor.şehrin her yerinden görebiliyorsunuz.Heykelin çevresi ormanlarla sarılı.tepeden manzara gerçekten muhteşem.Güzel havada çıkınız.genellikle sisli oluyor.
2-Pao de Acucari-Şugar loof tepesi: 396 metre yükseklikte.şeker çuvallarına benzetildiğinden bu ad verilmiş.
Önce deniz
Kenarında ki bu tepelere yine otobüsle teleferiğin olduğu yere ulaşıyorsunuz.buraya sadece teleferikle çıkılıyor.Gidiş dönüş 44R.Aynı biletle birinci tepeden ikinci tepeye de diğer bir teleferiklegeçiliyor.buradan manzara daha da güzel.Gün batımını izleyiniz.çok keyifli.
2.Gün:
Guanabara Körfezi  ve Niteori : Rio’nın karşı yakası .Aynen izmir’in karşıyakası gibi.Buraya silva köprüsünden  veya Carioco’dan feribotla yarım saatte geçiliyor.(Ücret 2.60R, bot 6-23:30 arası çalıiıyor.Rio’nun bu tarafı da çok güzel.plajlar harika.Bot iskelesinin olduğu yer merkez sayılır.burada otobüsle
1-MAC(Modern art müzesi): Bina uzay mekiği şeklinde. Görülmeye değer.5R.
2-Jalıjusa-fortaleza de SantaWzia:en tepeye çıkıyorsunuz. Eski bir askeri üsmüş. Buradan da manzara çok güzel.
3.Gün:
Plajlar ve ‘Rodrigo de Freitas’ Gölü: Yürüyerek önce gölün kenarında gezinti yapabilirsiniz.Bisikletle 1 saat=10R, iki kişilik bisiklet 15 dakika, 15R, yarım saati 30R.manzara çok güzel.oradan da yürüyerek sırasıyla
Copacabana, İpanema, Leblon plajlarını gezebilirsiniz.Bu plajların kumu çok ince ve insana yapışıyor.Plajların çavresi çok hareketli.Ayrıca plajlar numaralı
8 nolu: zenciler; 9 nolu: gay’lar; 10 nolu; hippiler var daha çojk.
Copacabana plajında sadece iki mayolu bayan gördüm.Diğerleri harika vücutlarına bikini giymişlerdi.Yine burada ki Help disko’da yalnızlara eş bulunuyormuş.Ama ben diskoteği bile bulamadım.Burada gece çok sevimli Pazar kuruluyor.
İpenema’nın denizi dalgalı.Burası daha sık plaj var.ipenema’da  gines rekorlar kitabına girmiş H.Stern –dev mücevher fabrikası  var.Zümrüt, topaz, v.b taşlı harika takılar var.mavi  topaz taşlı platin yüzüğün fiyatı 1200 Dolardı.
Lebnon da ise daha çok aileler var.
4.Gün:
Şehrin tarihi merkezi- Lada ve Cinelancoi  ve çevresi:
Bu semtlere metro ile ulaşılıyor. Birbirlerine bitişik.Yürüyerek geçebiliyorsunuz.Tarihi binalar ve müzelerin hepsi burada.
En iyisi metro ile en son ‘Uruguaiana’ durağında inip deniz kıyısından gezerek  ve görülecek yerleri gezerek  aşağı doğru inmek.Sırasıyla
1-sao Bento manastırı: özellikle içi çok görkemli.Pazar günü ayin sırasında gidebilirsiniz.
2-İlhadas Cobras ve ilha Fiscal: u adalar askeri bölge.Giremiyorsunuz. Ancak İlha Fiscal’da ki yeşil kalenin fotoğrafını çekebilirsiniz.bot turu ile gezebiliyorsunuz.
3-canderlarle Manastırı: denize yakın.iine girmedim.
4-Guanabara körfez turu:Expaço Cultural da Marinha’dan kalkıyor.(adres: praça Xv).bu marinada iki tur var.
A-13, 14:30ve 162da var.
B-Passeio  maritimo: Turistik körfez turu.Körfezden şehrin binalarını tanıtıyorlar.Niteroi  kısmını da gezdiriyorlar. Yine yeşil kaleyi yakından görüyorsunuz. Eğer Nitredi’ye fery ile gittiyseniz aynı yerleri görüyorsunuz zaten.gerek yok.13:15 ve15:15 de bot var. Fiyatrı 10.000R.Bir saat sürüyor.
5-palace paco İmperial(para İmperial-kraliyet sarayı): İçinin bir kısmını gezebiliyorsunuz.serbest.yanında parlemento var.
6-Cine landia semti:
Nacional de bellas  artes-Güzel  sanatlar müzesi: 10-18 arası, giriş 5.000R.Bilet soran yok.çok güzel  resim ve heykeller var.Binanın kendisi de harika.Flaşsız foto serbest.
Teatro Municipal(Opera): Çok güzel bir bina ama içini gezemiyorsunuz.1908-1910 yılında yapılmış.
Fundacao Biblioteca nacional(Milli Kütüphane): Binanın dışı ve içi harika.

. Pazartesi –Cuma 10’da rehberli gezi var.Giriş 2000R. Kesin katılınız.

D-Museu  de arte Moderna- Modern sanat müzesi(MAM): buraya biraz yürümeniz gerekiyor.Giriş 8.000R.Çok bir albenisi yok.

7-Lapa Semti:
A-eski surları ve eski evleri geziniz.
B-Catedral de sao Serbasiao(yeni katedral): hemen yakınında
C- santa Teresa: trenle çıkınız.(0.600R)Bu tepedeki yerleşim çok sevimli.Eski evler ve şik alışveriş dükkanları var.İnerken şehrin birçok yerine kestirmeden 15 dakikada yürüyerek inebiliyorsunuz.
8-Maracana stadyumu: 20.000 kişilik dünyanın en büyük stadyumu .metro ile ulaşılıyor.Ben gittiğimde onarımdaydı.Girişte Pele, Didi, Santos gibi ünlülerin önemli maç görüntüleri var.

8-FAVELLA:  Şehrin birçok yerinde , yemyeşil tepelerin sırtlarında  kurulan gecekondu bölgelerine verilen ad.Gündüz, hele gece görüntüleri çok güzel.Yakından ise rezalet.fakirlik,pislik had safhada.
Ama o kulübelerde yaşayan kızlar artist gibi.Bana göre dünyanın en güzel melez kızları Küba ve Brezilya’da.En açığından şort ve tişörtler giyiyorlar.hep bakımlılar.Tabii  favella’larda yaşayanların çoğu zenci kökenli.çöpçülerin çoğu da zenci.tepede ki isa heykeli bile kıcını favela’lara  dönmüş.
Rocinha: İpenma plajının daha ilerisinde .En büyük favella.hırsızlık çok fazla olduğundan makinamla gidemedim buraya.
Santa Marta: Botafogo şehrinde.Küçük.ücretsiz teleferikle en tepelere kadar çıkabiliyorsunuz.manzarası güzel. İnsanların evleri ve yaşamı berbat.Burada 24 saat polis var.
Babilonia:Botafogo semtinde.
*favella’lara hediyesiz gitmeyiniz.Gözünüzün içine bakıyorlar.

9-Barra Sophing: şehrin dışında Rio’nun en büyükalışveriş merkezi.
10-botanik bahçesi: şehrin içinde.Giriş6R.çok çeşitli hayvan ve ağaç türü var.

ANILAR:
1-Bu gezimde o kadar yürümüşüm ki 3 spor ayakkabıyı telef ettim gerçi birini fazla kullanmadan birisine hediye ettim.En kalitelisini bile ön taraftan delmeyi başardım.Yine üç tane küçük sırt çantasının da hal ettim.Kısaca Türkiye’den getirdiklerimden 3-4 parça eşya kaldı.

2- Patagonya çok soğuk olur diye çok güzel yünlü giysiler aldım  ama  soğuk olmadığından kullanamadım.Yine küçük de olsa eşe dosta hediyeler aldığımdan bavulum iyice şişmişti.bu nedenle omuzlarımda çok ağırıyordu.hemen hemen tüm giysilerimi insanlara dağıtıp daha az yer tutan yeni giysiler aldım.bu yenileride vermeye kıyamadım.Yine şans benden yana.
Şeker tepesinde  İstanbullu çifte rastladım.Ricamın üzerine  fazlalıklarımı bunlara teslim ettim.Haklı olarak pasapot fotokopisi ile ‘Bu eşyalar bana aittir’ şeklinde benden imzalı yazı aldılar.
Bu çifte ne kadar teşekkür etsem azdır.meğer ben ne toplayıcıymışım.nasıl rahatladım.kendime de ‘Daha bir şey satın almayacağım’ diyerek  de söz verdim.ne kadar dayanacaksam…

3- Bilet almak için stadyumun önüne gittiğimde bilet acentaların yanında birçok karaborsacı başıma üşüştü. Acentadan bir kızla tam bilet alacakken  biletin konumunu öğrenmek istedim.Kız da bana’Gel benimle içeriye de tam olarak hangi tribün göstereyim sana ‘ dedi.İçeri girince de kıza’Siz gidiniz.Ben çevreye biraz daha bakmak istiyorum’ dedim.tam ayrılacakken baktım  tribünler dolmaya başladı.Bir faaliyet olduğunu anladığımdan kaçak göçek biraz zaman harcadım.En öndeki localarda oturuken stadyumun  platformundan karnaval giysileri ile göstericilerin geldiğini gördüm.Ama tüm loca biletleri satıldığından  insanlar benim oturmadan izlememden hoşlanmadılar. Bu arada o günkü gösterinin bilet fiyatını sorduğumda şok oldum.Şu anda unuttum ama 250-350 TL idi.Gösteri sabaha kadar sürdü.hemen ev sahibimi arayarak sabah geleceğimi söyledim.Sonunda bulduğum bir locadan bu harika gösteriyi  şansıma ücretsiz izledim. Daha sonra  ki bir gün için tribünlerden bilet aldım ama aynı tadı vermedi.

4-Yine Rio’da üç farklı Türk grubuna rastladım.hepsi de karnaval için kendi kendilerine gelmişler.Tabii erkek olduklarını söylememe gerek yok.
Türkleri gördükçe nasıl mutlu oluyorum anlatamam.Ülkemi o denli özledim ki yolda yürürken sanki bazı kişilerin Türkçe konuştuğunu duyar gibi oluyorum.Geri dönüp onları takip ediyorum.Bir defasında insanlar benden şüphelendiler. Çaktırmadan geri dönmek zorunda kaldım.





RİO ÇEVRESİ: Rio’dan diğper gidilebilecek şehirler:

Kuzey’e (Bahia Bölgesi)
Rio →Porto Seguno-İlheus(Yarım gün)→Salvador(Yarım gün)
Rio→Salvador(Direk, 24 saat, 240R.)
*Ben Türkiye’den  daha sonra  direk buraya gelmeye karar verdim.
2-batı tarafı
Rio→Sao paulo (Direk,5-6 saat, 70R.)

Rio→Angra dos Reis(3-4 saat)→Parati (1-2 saat, koloniyal yapıları olan tarihi kasaba)→sao paulo(2 saat.)
*Angra dos reis→İlha Grande (boot ile)
1.bot: hergün 15:30’da var.6.50R, 1 saat 40 dakika.Adadan geri dönüş 10’da.
2.Kataraman: 8, 11 ve 16’da var.25.000R, 40 dakika, yani hızlı.geri dönüş9, 12:30 ve 17’de var.

KARNAVAL
1-İnternetten LT-ESA: En uygun karnaval bileti alabileceğiniz web sayfası.
2-carnaval Turismo (www.carnavalinrio.com.br  (Tel: 2548-4232
Samba İpenema (www.sambaipanema.com.br

Bunlarda en uygun bilet satan acentelarmış.Ama en az üç ay öncesinden almalısınız.
Ama en mantıklısı iyipazarlık yaparak kapıdan karaborsacılardan almak.bunlardan her zaman bilet bulabiliyorsunuz.Çünkü tribünler numarasız.Yani tetmeyiniz.Karnavala gittiğiniz gün bile kapıdan bilet bulabiliyorsunuz.
Sambodromo(Samba podyumu): 1934 yılında devrin diktatörü ‘Vargas’ tarafından karnavalın resmi dansı olorak kabul edilen ‘Samba’ için özel olarak inşa edilmiş uzun stadyum.samba okulları 80-90 dakika kadar bu 1700  metrelik podyumda dansı ve ritmi bozmadan zamanı ayarlıyarak geçmeleri gerekiyor. Tribünlerde aralarda oturan jüri üyeleri  de değerlendirme yapıyor.
Tribünlerin önlerindede numaralı olan localar var.Bazı localar 6 kişilik, bazıları da çok fazla.nerde oturacağınızı tam öğrenip biletinizi alınız.
Tribünlerin hepsi aynı.sadece karşılıklıolarak tam stadyumunun bitiminde olan  6 ve 13 nolu tribünler daha geride.önünde ki numaralı koltuklar çok fazla olduğundan geride kalmışlarFiyatları uyun olan bu tribünlerden  podyumdan geçenleri çok uzaktan görebiliyorsunuz.
Karnaval şubatsonu, mart başı gibi oluyor.4 gün sürüyor.Cuma günü şehrin her yerinde davullar çalmaya başlıyor.İnsanların ellerinde bira v.s içkileri içip abuk sabuk kıyafetlerle sokaklarda dans ediyorlar.Çarşamba akşamı sona eriyor. *karnaval bitimicuma veya cumartesi sambodromo’da şampiyon  seçmek için tekrar seramoni oluyor.bunun biletini de internettendiğer bir gün bileti ile alabiliyorsunuz
Benim de sandığım gibi karnaval danscılarını sokaklarda göremiyorsunuz.Yüksek ücret ödeyerek sadece stadyumda izleyebiliyorsunuz.karnaval süresince her günün bileti  ayrı satılıyor.Saat ve etkinliğine göre farklı fiyatta oluyor.
karnaval dönenmi heryer kapalı oluyor.tabii insanlar çok ince portatif tuvaletler her yerde olmasına rağmen  yetersiz olduğundan  heryere hatta hatta kapalı dükkanların kepeneklerin arasından işiyorlar.Etraf çok pis kokuyor.
Ama insanlar çok özgürce eğlenip dans ediyorlar.Kimsenin kimseyi taktığı yok.Kıyafetleri çok komik.özellikle erkekler, kadın kıyafetleri giymekten çok hoşlanıyor.
Gece gündüz şehrin her semtinde sabaha kadar eğlence var.davullar çalıyor.insanlar dans ediyor.
Yalnız Sambodromo’da ki geçit töreni beni şok etti.Akıllara zarar.Olmaz böyle hayal gücü.Tır kadar büyük platformların üzerine konusuna göre devasa heykeller v.s kurulmuş.Yarı çıplak kızlar dans ediyor.Arkadan da  yine konusuna uyumlu   şaşalı aynı renk giysiler içinde  grub elemanları dans ederek vgeçiyorlar.
Evet çok görkemli ama fakirliğin bu denli fazla olduğu bu ülkede inanılmaz israf.Ertesi gün o kocaman giysilerin , objelerin çoğu çöpteydi.
*Karnaval giysileri ile fotoğraf çektirmek isteyenler için sambadromo yakınlarında dükjkanlar var.
*Aynı tarihlerde Rio, sao Paulo, Salvador v.b de yani brezilyanın diğer şehirlerinde de karnaval başlıyor.
*Şehirde müzeler, marketler  ancak Perşembe günü açıldı.
*Karnavaldan sonra sokakkarı ancak sularla temizliyebildiler.

Rio→Sao paulo (Direk,5-6 saat, 70R.)

SAO PAULO

20 milyon nüfusu olan Brezilya’nın en büyük şehri.metro var.
Ulaşım:Çok modern  terminal Tiete’den ülke içine ve dışına otobüs var.
S.P→Iguazcu(16 saat); S.P→B.A(35 saat, 250R.); S.P→Santiago(56 saat); S.P→Asuncion(20 saat)

Downtown(tarihi eski şehir): şehrin en eski yerleşim bölgesi.gezilecek yerler birbirine yürüme mesafesinde.
A-sao bento manastırı:
       B-teatro Municipal: Çok güzel br bina.Onarımda olduğundan içini göremedim. Altında ki park da çok güzel.
       C-Sea kilisesi:
S.francisco , Santo Antonio, carmo kiliseleri
Pateo do Colegio: Müze girişi 6R. Dini müze.Değmez.
Palace das İndustrias : Ücretsiz.Çok güzel bir bina.En tepesine çıkılıyormuş ama ben gittiğimde kapalıydı. İçeri de öğrenciler için deneyler, bilgilendirme v.s var.
Mercado Municipal: her türlü yiyeceğin satıldığı market.Binanın dışı da içi de çok güzel.her türlü meyva çeşitleri var. Yemek yiyebiliyorsunuz.
2-Paulista : Şehrin modern merkezi.Burada çok şık mağazalar, yüksek apartmanlar, v.s olduğu çok uzun bir cadde.
A-Masp(Modern art müzesi): metro ile gidiliyor.Giriş 15R. Çok çok güzel değil.ayrıca içeride restotant v.s var. İçeri de fotoğraf çekilmiyor. Çantanızı emanete burakamıyorsunuz.
3-İstasyon binası: Metro ile ‘Luz’ istasyonunda indiğinizde binanın içi çok güzel ve büyük.
A-Pınacoteca art müzesi:Giriş 5R. Binanın kendisi ve içindekiler harika. Resim, heykel, fotoğraf var. Hemen yanında çok güzel bir park var.Biraz ileride
B-Estaçao Pınacoteca: Brezilyanın tarihini anlatan bir müze.Giriş ücretsiz.Hemen bitişiğinde
Harika bir konser salonu var.
4-Sao  Paulo gerçekten büyük,yeşil,güzel bir şehir.Birçok yerde harika parklar var.Ben bunlardan ‘Villa-Labos’a gittim. Hayran kaldım.her türlü sporun yapıldığı alanlar, piknik yerleri, v.s olan şehrin inde ormanlık, yemyeşil parklarda insanlar çok keyifliydi.

ANI: sao Paulo’da en son günü park dönüşü iyi bir yağmura yakalandım.Adresi sorduğum adam benim Türk olduğumu öğrenince yarım yarım Türkçe konuşmaya başla
dı.Sorduğumda ‘Türkiye’ye gelmek rüyası olduğunu,Türkçeyi de internetten kendi kendine öğrendiğini’ duyunca çok şaşırdım.Tabii çok da mutlu oldum.hemen adresimi vererek misafirim olabileceğini söyledim.O da beni arabasıyla kaldığım yere kadar bıraktı.İnanılır gibi bir tesadüf değil.
Brezlya-sao Paulo→B.A(36 saat, 250R, akşam yemeği ve kahvaltı veriyorlar.)

Tekrar Arjantin-Buenos Aires’de görüşmek üzere

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder