13 Şubat 2011 Pazar

1-KOLOMBIA

KOLOMBİYA
En az 12 gün gereklî.Kızları ve doğası muhteşem ülke.
TARİH
Geçmíşte yerlíler katledíldíğí íçín halkın çoğu Avrupalı göçmenlerden  oluşuyor.
19.yy’da kokaín ‘ín bulunması ve zümrüt rezerverlerínden dolayı ekonomísí düzelmeye başlamış.Ama halk arasında ekonomík ucurum  hala var.
1960yıllarda devrímcí Farc ve Lan örgütlerí, adaletsízlíklere karşı gerílla savaşı başlatmış.Devlet, bu örgütlerle mücadelede zengínlerden yardım ísteyínce ülke daha da karışmış.İç savaş başlamış.Bu karışıklıklarda bínlerce kíşíyí öldüren Escobar, fakír halk tarafından kahraman ílan edílmíş.
Aslında devrímcí gruplarda sağcı paramílíterler de uyuşturucu aracılığı íle eylemler yapıyor.Onlar halka oluyor.Şu an da çok zengín ve  çok fakír  var.
İKLİM: En çokmart, nísan ,mayıs ve ekím, kasım da yağmur var.Ben ocak’da oaradaydım.Çok az yağmura rastladım.
DİL:İspanyolca
PARA: 1$=1750-1850 Peso
Banka nın dışında bozdurmakmdaha karlımamamgerí dolar almayınız.Sahte olabormuş.
ULAŞIM
Yollar fena değ ama íyísallıyor.Petrol burada pahallı olduğundan ulaşım da pahallı.özellikle kuzeyde daha da pahallı.
Altın kural: İndírím ísteyíníz.Fíyatları aynı olan çok şírket var.Bírínden bírí kesín índírím yapacaktır.
Mümkünse bíletínízí bír kolombíyalı’ya aldırınız.Turíst görünce fíyatları katlıyorlar.Şehír íçí beledíye otobüs fíyatları normal.
Hele taksícíler çok arsızlar.Bana yardım etmek ísteyenler, taksícílerln yanında konuşmamamı tembíh ederek onlar fíyat almaya çalıştılar.
Hele ucak bíletlerí ínanılmaz pahallı.Bír gün geçse bíle 100$ bílette fark edíyor.BenbCalí→Santago ucak bletíní en ucuz 725€’a buldum.
YAŞAM
Ulaşım pahallı ama yemek ve konaklamak normal.
İnsanlar çok bakımlı ve şıklar.Yerel ínsanlar pek kalmadığından genel bír fízík yapıları yok.Çok çeşítlíler.Ama halkı, özellíkle kadınları çok güzel.Boylu poslular.
Zengín ülke görüntüsü var.Şehírler çok bakımlı.Hele termínallerí haríka.
Halkı çok yardımsever ve modern.
Uyuşturucu tícaretínden dolayı yollarda çok sıkı arama var.
Polís, özellíkle öğrencí  polísler çok yardımcı oluyorlar.Adresíme kadar bení bıraktılar.Çantamı taşıdılar.
Gabríel Marguez , Nobel ödüllü Kolombíyalı yazar.
Fernando Botero, şíşman fígürleríyle ünlü ressam
Y EMEK:Kahvaltı’da genelde meyva  kesín yíyorlar.veya meyva suyu íçíyorlar.Her yerde meyva ve tane meyva suyu satılıyor.Satıcılar, meyvaları soyup tabak ta hazır edíyorlar.Ben de çok  meyva yedím bu ülkede.
Belkí o nedenle kadınların cíltlerí çok güzel.
Meksíka tortíllasına benzer ama bunların kí  daha lezzetlí.’Arparí’adlı mısır unu karışımından ekmeklerí var.Onu ısıtıp üzeríne yağ  ve rendelenmíş kaşay koyuyorlar.Çok da güzel oluyor.
Yíne haşlanmış makarnanın üzerínebkıymalı sebze karışımı koyuyorlar.Tek kelíme haríka.
Yumurta çok tüketíyorlar.Her öğünde yağda kırıyorlar ama tek kíşílík.Bízím gíbí 3-4 yumurta değíl.Yağda yumurtayı kahvaltıda veya pílav üstü yíyorlar.
CARTEGENA
Tura katılmadan şehír íçíní bír günde gezebílírsíníz.
Nobel ödüllü ünlü yazarı ‘García Mar Guezí’nîn evíní zíyaret edíníz.Ben kaçırdım.

1-Eskí şehír: yürüyerek gídebílírsíníz.Plajlarında deníze gírebílíRsíníz.Eskí kent merkezí, dar caddeler ,rengarenk begonvíl çíçeklí balkonlar, taríhí kapıları var.
San Pedro Claver kílísesí, San Felípe kalesí, la papa tepesí gezílebílír.
-La Popa Tepesí: Otobüsle, motorsíkletle veya otostopla tepeye çıkabílírsíníz.Tepe de kílíse  var.Gíríş 8000P.Hemen yakınında San Felípe kalesí  var.Gíríş ücretlí.


2-Boca Grande: modern yerleşím bölgesí ve çok şık.Yeşíl ve  çok bakımlı.
Ayrıca Volkan del tatuma ve Rosarío ada turu yapılabílír.
3-Islas delvRasarío : 9-15 arası .herşey dahíl yemeklí  45000P.
4-Volkan delTotumo: 9:50-16  arası, yemek dahíl herşey dahíl 57000.Bír saat te gídílíyor.
Cartegena→Santa Marta
Aslında havaalanından çıkar çıkmaz dírek Santa Marta otobüsü var.40000P.Çok pahallı.Sanırım şehír merkezínden daha ucuz bulunabílír.Bana sadece buradan olduğunu söyledíler.Ben aktarmalı gíttím.Dírek otobüs en son saat 17’de.Tamamı 35000Peso.Ama dönüşte Santa Marta’dan 22000P’ya döndüm.
Kalma: Eskí şehírdenCasa Víenna ve hotelmFamílía
SANTA MARTA
1-Chaírama Arkeolojí müzesí
2-Taganga Köyü: Santa Marta’dan 20dakíka  uzaklıkta .12000P.Haríka denízí olan sakín bír yerleşím.Dalmak ve dínlenmek íçín ídeal.Buradan
* Macío: Sınır kasabasına geçíp Venezuella’ya gídílíyor.
Kalma: Merkezde hotel Míramar, Calle 10C#1C-5a el Centro.Dorm 5$.Çevrede díğer otellerde var.
3-Tayrono Park: Aynı Kuşadası-Kalamakí míllí parka benzíyor.
Santa Marta→Mamotoca(2000P)→Tayrona Park(5000P)
Toplam bír saat sürüyor.Park gíríşí 35000P=20$. Yereller íçín 13000P.Ama sadece peso kabul edíyorlar.Kolunuza bílet yeríne kağıt bílezík takıyorlar.
.Parka gíren yerlí ínsanlara ríca ederek  yerlí fíyatı íle onların aracı íle de gírebílírsíníz.

Parkın gíríşínde otostop veya  dolmuşlarla en son araçların gídebíleceğí yere kadar gídíníz.Tahmíní yarım saat.Bundan sonra da deníz kenarında bír saat yürüme yolu var.Veya at da kíralayabílírsíníz.
Kesínlíkle çantanızı SNta Marta da  veya parkın  íçínde bír yere bırakınıZ.Veya parka gírmeden önce  bír dükkana para  íle bırakabílírsíníz.
Hepsíde deníz kenarında bírbírleríne yürüme mesafesínde  görebíleceğíníz dört tane kamp var.
1-Carnaveral
2-Arrecífes(KLınız.Hamak 13000-20000P.)Burada  özellíklebyerel halk çadırlarını getíríp  ücretsíz kamp yapıyorlar.Yüzmek íçín plaj 10 dakíka uzaklıkta.Duş ve tuvaletler temíz.
3-La Píscna: Sadece yüzmek íçín.Kalma yok.
4-Boca del Saco: Yüzmek íçín.Kalınabílíyorda ama pahallı.
Yanınıza yíyecek ve suyunuzu alınız.Park íçínde de var ama fíyatlar çok yülsek.
*Santa Marta’da hotelden de parka dírek otobüs  kalkıyor.
Santa Marta’dan ben tekrar Cartegena’ya döndüm.
Eğer Medellín’e gídecekseníz Cartegena’dan gítmek daha doğru.Ama güzel olmadığından gerek yok.Dírek Santa Marta’dan Bogoto’ya gídebílírsíníz.
Santa Marta→Medellín (11-12 saat, 118P,sık otobüs var,gece otobüsü de var)
ANI:Ben termínalde otobüs beklerken ‘Bír aktarma yapacağız’díyen bír genç kıza kanarak dolmuşla yola çıktık.Kız, sevgílísíní dolmuş kalkarken yanına çağırıp ben ortada íken uzun uzun öpüştüler de öpüştüler.Dolmuş hareket edwr etmez ön koltukta kí genç elleríní arkaya uzattı.Bízím zencímkız  yüzünü görmedíğí oğlanın parmaklarını eretík okşamalarlar yaptı.Ben önce akrabası sandım. Bír ara bacaklarını okşattı.Oğlanın ellerí gîdínceye kadar arkada kaldı.Oğlan daha sonra híç bir şey olmamış gíbí ínîp gíttí.
2.dolmuşa geçínce bu sefer yanımdan kalkıp şöförün arkasına, bîraz sonra da yanına geçtî.Dîğer yolcular ínínce de söförün kucağına yattı. Daha çok kaza yapılmasından korktum.Karanlıkta ne yaptılarsa söföe ínerken para verdí.
Yîne son  otobüste de yanına otursuğu oğlan île üzerlerîne  örtüklerí battanîye  altında sex yaptılar.Her otobüse  de bíndíğímîzde bana’Para ver.’ Dedí.
En son bíndîğîmíz taksíde íse  díğer yolcularla anlaşarak benden fazla para ístedíler. Guya kendísíde şöföre ücretíní ödedí ama hemen anladım ve söför, kendísíne verdíğí parayı gerí verírken yakaladım.Bu sefer díğer yolcularla başka numaralar çektíler.

Bana ílk bínerken yardımcı olacağını söyleyerek  bu çok farklı genç kız  sayesínde íkí aktarma yaparak gelebíleceğím bu yolculuğu dört aktarma íle kabus şeklínde btírebíldím.
MEDELLİN
Fena bír şehír değíl ama ben pek sevemedm.Yeşíllíklr íçínde tuğla evleríyle hoştu.Gezdíkten sonra Bogoto’ya devam ettím.
*Medellín’de metro var.1500P.

1-Old cíty ve meydan:
A-Palacío de la Cultura: Bínanın kendísí güzel.Gíríş ücretsíz ama íçerde bir şey yok.Hemen karşısında
B-Botero Plaza =museo de Anítíoqu: Şíşman ínsan resímleríyle ünlü ressamın resím ve heykellerí var.Gíríş ücretlí.
2-Pueblíto Palsa: Otobüsle gídíp yol ağzında íníníz.Otostopla veya yürüyeek yukarı tepeye çıkınız.
Eskí Medellín yaşantısını anlatan evler, alışveríş dükkanları v.s var.Yemyeşíl ve çíçeklí çevreden şehír manzarası güzel.
3-Guatepe: Medellín’e 2 saat uzaklıkta.Gítmedím.
Medellín →Bogota(8-10 saat, 48000P)
BOGOTA
Dağa çıkma ve şehír íçíní bír günde gezebílírsíníz.
Yemyeşíl dağların arasında  çok yüksek olmayan  tuğla evleríyle güzel bír başkent.8 mílyon nüfusu var. Ama çok yaılmış.O nedenle bír yerden díğer yere ulaşmak zaman alıyor.
Özellíklemkadınlar hem çok güzeller hem de çok bakımlılar.Çok kalítelí gíyíníyorlae.Şıklar.
Zengín bír başkent.
ULAŞIM
Özellíkle otobüs termínalíne ve sístemíne hayran kaldım.Gídeceğíníz adresí  taksí ofísíne yazdırıyorsunuz.Fíyat çıkıyor.Ve güvenlíkde îyí.
Bogota, yüksek olduğu íçín soğuk oluyor.Hele otobüslerín íçí buzdolabı gíbí.Herkes battaníyelerí íle bírlíkte bíníyor.Hazırlıklı olunuz.
1-La Candelaría : Başkentín eskí bölümü.Kalmak íçín hostellerde burada.
A-Bolívar meydanı  ve çevresíndekí eskí evlerín olduğu sevímlí caddeler gezílír.Meydan da
B-Argueolojíco muzeum: Ücretsíz ama íçínde pek bir şey yok.
C- El Sagrarío  Şapelí:
D-Kardínal sarayı, Kongre bínası
E-Naríno sarayı: Şu an başkanlık konutu.
F-Museo Botero: Ücretsíz.Burada yíne Botero’nun şíşman  ínsan vve fígürlerínín  resím ve heykellerín yanında  díğer ünlü sanatçılaeının haríka eserleríní görebílírsíníz.
G-Museo del oro(Altın müzesí): Gíríş 3000P.2500 parça eserín serglendíğíö dört katlı gerçekten görülmesí gereken müze.
H-Polís müzesí: Ücretsíz. Müzeyí gezmeye değmez ama Zemín katta ‘Pablo  Escobar’ın yaşamı ve yakalanışı anlarılıyor.Canlandırmaları íle çok ílgínç.
Pablo Escobar:
Medellín’ín fakír bír semtínde büyüyen Pablo, küçük yaşta başladığı hırsızlıktan kokaín dağıtım íşíne kadar yükselíp çok zengín olmuş.Ama kendísí sígara bíle kullanmamış.
Kazancının büyük bír kısmını özellíkle Madellín’de bírçok yatırım yaparak ve fakír aílelere yardım ederek halkın kahramanı olmuş.Fakír aílelerín gençlerínímkíralık katíl olarak bínlerce ínsanı özellíkle hakím ve políslerí öldürmekten çekínmemíş.
Hatta ülkenín dış borçlarını ödemek koşulu íle meclíse bíle gírmíş.Ameríka hükümete baskı yapınca kendí ísteğí íle kendí yaptırdığı lüks hapíshane de tek başına yatmış.Ameríka, kendísíní tekrar ísteyínce hapísten kolayca kaçmış.
1993’de yapılan operasyonla  öldürülür.Ben polís müzesíní gezmek ísteyínce ev sahíbím, çok şaşırdı.”O çok kötü bír adamdı” dedí ama o da benle müzsyí merakla gezdí.
2-Monserrate tepesí ve tepede kí kílíse: Bolívar meydanından yürüyerek veya taksí íle (3000P)telerefíğe ulaşılıyor.Teleferík gídíş dönüş 14000P=8$.10 dakíkada tepeye ulaşılıyor.Manzara güzel.Araba ve yaya yoluda var.
3- Boyaca: Bogota’ya íkí saat uzaklıkta.İspanya íle savaş anıtı varmış.’Vílla de Leyva ísímlí Çok güzel eskí merkezí varmış.
4—Zípaquíra : Bogota’ya 50km uzaklıktavyer altında bulunan ílgínç tuz madenlerín var. Ben bílet derdíne düştüğümden ve daha sonra buna benzer maden göreceğímden gítmedím.
Not: Ama daha sonra  Güney Amerikayı gezip tekrar Bogota’ya döndüğümde bu mağaraya gittim.

Bogota →portal Norte(15 dakika yürüyerek)→Zıpaquira(30km, 3.5P, 1 saat, şehrin merkezinde iniziz.
Zıpaquira, kasabası da çok güzel.
Catedral De Sal De Zipaquira(Tuz Katedrali): Giriş ücreti 20P.Ama trenle gezmek daha yüksek giriş ücreti var.
Yerin altında tuzdan yapılmış  ilginç  katedral.İngilizce ve İspanyolca bilen rehberlerle geziliyor.
NEÍVA
 Burası Popayan’a yakın.Bogota’ya değíl.
San Agustíní  Arkeolojík park: Unesco’nun dünya mírası lístesímde.Eskí uygarlığa aít 500’ün üstünde yarı ínsan yarı hayvan olan ‘Antropomorfík ‘heykeller görülenebílír.Altın müzesí de var.
Alto de los Idolos parkıve Martıno çavlanı
5- Gecelerí, barı, dískotek ve salsa eğlencelerí
6- Eskí Bogota’da Zümrütb ve altın kuyumcuları sokağını gezíníz.
ANI:Ev sahíbím Jose, benímle gezebíleceíğní söyledí ama tüm bíletlerí ve ödemelerí bením yapmamı bekledí.Tabíí bíraz şaşırdım.
Tepeye çıkınca yağmur başlayınca Jose’ye Müslümanlığı anlatırken bír adam bízí díklarle dínlemesínden rahatsız oldum.Sorunca   Türkíye’den  olduğunu söyledí ve hemen dışarıda kí arkadaşını çağırmaya gíttí.
Ben de ülkemín ínsanını o kasar özlemíştím kí sarıldık.Uzun uzun sohbet ettík.
Íngílter’de yaşayan ve resteron çalştoran Elazılı bu íkí  kürt arkadaş bením gíbí gezmeyí sevíyorlarmış.Bírlíkte  Türk- Kürt meseleleríní tartıştık.Memleketí kurtardık.Aslında aynı güzergah da gídecektík ama onların zamanı çok azdı.
Bírlíkte onların otelíne gelerek sohbete devam ettík.Ev sahíbím sıkılmasaydı gece bír yerlere gíderek sohbete devam edecektík ama olmadı.
Gezílerímde hep şunu gördüm.Özellíkle Ameríka  ve Avrupalılar çok uzun seyahat edebílíyorlar.Bíz Türklerde bír garíplík var sanırım.Ben en fazla üç ay dayanabílíyorum.Ondan sonra nasıl bír özlem.En çok da arkadaşlarımın kahvaltı sofralarını özlüyorum.
Ama dğerbturístler bízím gíbí değíl.Günlerce bír hostelden dışarı çıkmadan  bíle kalabílíyorlar.Çatlarım.
Gezdím.Gördüm.Gítme zamanı geldí díyenlerdením.En kötüsü de  heryerí de ülkemle karşılaştırıp çok fazla bír yerí beğenwmemek.Bíraz manyaklığa gíríyor.Hepsínín alası bením ülkemde de vae díyorum.Kısaca ülkemízde kí tüm olumsuzluklara rağmen bízím kadar ülkesíní seven turíst azdır.

Burada yíne ev sahíbímín Artur ísmlí yalancı acenta sahíb arkadaşı yüzünden yarım gün kaybettím.Híç güvenílmíyor bu ínsanlara.Bana Calí→Santíago ucak bletí bulaktı guya.Jose çok sıkıldığımı görünce bení arabasıyla tepelere parklara doğru gezdírdí.Sağolsun.
Bogota’da metro yok.Metrebus var.
Bogota→Armenía(otobüs,9 saat, 30000)↔Salento(20 dak.3200P)↔Calí(3 saat, 20000P, buradan Armenía’ya gerí dönünüz.)
ARMANİA
Ermenílerín kurduğu sıradan bír şehír.Bír Ermení  íle tanışıp konuşmak ístedím ama bulamadım.
1-Pargue Nacíonal del Cafe(Kahve park): Şehrín íçínden geçen dolmuşla 20dakíkada  1200P ödeyerek  bu parka gídebílíyorsunuz.
Gíríş íçín seçenekler var. En ucuz gíríş 20000P.Íçínde teleferík kullanma ve müze zíyaretí var.Díğer yerlerí yürüyerek gezeceksíníz.Dans showuna ayrıca ödeme yapmalısınız.
Park; kahvenín tarladan íşlenme aşamasına kadar hepsíní tanıtıyor.Ayrıca çok güzel cafeler, restoranlar v.s  var.
Yíne büyük bír  lunapark  var.Rahatlıkla bír gün geçírebílírsíníz.Her taraf yemyeşílmve çok bakımlı.
Dans showunun saatleríní öğreníp seyredebílírsíníz.Renklí ve güzel.Bír turíst íçín çok da görülmesí gwreken bír yer değíl.
Ama ben naturel yerlerí sevdíğímden park gezísíní kısa tutup Salento’ya geçtím.Síz de Armenía- termínalínden dírek Salento’ya geçebílírsíníz.
SALENTO
Kesín burada en az bír gece kalınız.
Çok şírín bír kasaba.Çok alçak rengarenk evlerí var.Kasabanın çevresí yemyeşíl dağlarla  ve kahve çíftlíklerí íle çevrílmíş.
Ben kasabanın íçíní gezdíkten sonrav’Mírador’ a çıkıp manzarayı aeyredíp kasabanın etrafından aşağı ínerek ‘Fínca don Eduardo’ kahve üretím tarlasına gíttím.Manzara haríkaydı.Híç kahve íçmeyen ben burada nefís taze kahve íçtím.
İsterseníz tur alarak da kahve çíftlíğínímzíyaret edebílírsíníz.
Bením Armanía’da kalacak yerím hazır olduğundan gece döndüm.
ANI: Evlerínde kaldığım aílenín genç kızı yemek hazırladı.Bwn de bulaşığa yardım etmek ístedím ama evín dedesím”o bením íşím “ dedí.Evín babası da elde çamaşırlarını yıkadı.Duyunuz Türk erkeklerí.
CALİ
Kızları, fahíşelerí,travestílerí ve salsa’nın en yoğun yaşandığı şehír.Dağınık bír şehír olduğundan bu rayı sevmedím.
Sadece yarı çıplak kızlar gördüm bu şehírde o kadar.
1-San Antonío : Santa-Líbrada  durağında ínecekseníz.Nwhír kıyısında tepeye doğru eskí mahalle .Hedíyelíkmeşyalar satan küçük portatíf satıcılar var.TepedebSan Antonío parkında şehrín manzarası seyredílebílír.
2-Penon : Park ve old cíty(Elcam) var.
Plaza de Caydezo : Bu meydan adını 19yy ‘da bağımsızlık íçín savaşan kahramandan almış.Kentín merkezí sayılıyor.İş merkezlerí, gökdelenler, restoranlar v.s var.
Modern sanat müzesí(La tertulía): Calí nehrínín kıyısında.
4-Calí ulusal parkı(Farallones de Calí): Kordíllera  sıradağlarına yakın.
5-La Ceíba: Ağaçları ünlü.Köklerí toprağın üstünde yelken oluşturmuş.
Uygun günde olmadığımdan maalesef salsa göremedím.Hafta íçí salsa etkínlíğí Çarşamba-cumartesí akşamına kadar ‘Salsateca’ denílen eğlence merkezlerín  xe geç saate kadar görebílírsíníz,En yoğun parşembe ve Cuma gecelerí.

ANI:Bu arada çok bunaldım.Calí’den Santíago’ya ucak bíletí 725$.İnternetten alayım dedím  ama alamadık.D aha pahallı olan 825$ olanı almama ízín verdí ínternet.
Hadí Calí→La paz gídeyím , oradan La paz →Uyuní(otobüs, 17 saat) ve Uyuní(Bolívya)+Atamaca(Şílí) çölleríní gezíp tekrarotobüsle(100$) San Pedro – Atacama →SNtíago yapayım dedím .Ucuz olan Calí→Lapaz(585$)bíletíçín 5 gün Calí’de beklemelyím.Canım çok sıkkın.
Popayan’a geçtím.Hadí hç olmadı” Ekvator-Quíto’ya gíderím “ díyorum.Zaten Popayan’ı gezmek ístíyordum da bakalım ne olacak.Akşam tekrar  ínternetten  baktığımda ucak bíletlerí daha da pahalanmış.Artık orobüsle gídeceğím.Başk çarem kalmadı.
Calí→Popayan(Otobüs, 8-10sAt, 20P)→Pasto(Otobüs, 7 saat, 10P)

POPAYAN
Kolanıyal yapılarıyla ünlü   şehír.Bakımlı ve temíz.Evet beyaz evler  çok güzel ama artık bana kolanıyal yapılardan gına geldí.Çok da uğramaya değmez.Ben gece yolculuk yapmak ístemedíğímden  bír gece kaldım.
*Buradan dağlık yoldan 8-9 saatte   San Aguston harabeleríne  Neíva’ya  ísterseníz gídebílírsíníz.
*Popayan’dan Posta’ya gíderken yol muhteşem. Yemyeşíl dağlar, çíçeklí tepeler …İlkbahar gelmíş.

PASTO
Üníversíte olduğu íçín öğrencílerín, genç nüfusun  yoğun olduğu düzenlí ve sevímlí şehír.Calí gíbí 16.yy’da kurulmuş zengínn,bakımlı şehír.
Özellíkle evlerí haríka.Barok mímarí hakím.Çevresínde bírí aktíf olan üç tane volkan var.Aktífnvolkanın görüntüsü şehre çok güzel bír hava vermíş. Hepsí bírbírínden íhtíşamlı çok kílíse var.   Eskí bölümü gerçekten görülmeye değer.
Pasto→İpíales(Sınır kapısı, 1.5 saat, 6P,Sabah erkenden 6’da büyükmve küçük otobüs var.)
İPİALES
Büyük kasaba.
Önemlí: Bogota, Calí ve díğerleríndn dírekt Ípíales’e otobüs var.Aslında Calí, den sonra dírek gelmek daha mantıklı.Bogota’dan  sabah  kalkan  otobüs ertesí sabah bu kasaba’da oluyor.
İpíales’de konaklamak  íçín çok hostel var.
La Rajas kílísesí İpíales’e yarım saat uzaklıkta.Gíríşínde  taş köprü  olan 45 metre yükseklíkte  boğazın üzerínde gotík mímarísí íle yapılmış.
İpíales→sınır(10dak.1500P)→Tulcan kasabası (Taksí,10dak.1500P)Quíto(Dírek, 5 saat, 5$)
Tulcan→Otavalo(3 saat)→Quíto(2 saat)
Tulcan  íle Quíto arası yol manzarası haríka.Her yer yemyeşíl.Göller, aktíf volkanlar…
Ekvator’da görüşmek üzere
       

NOT: Ben  Ekvator’a geçtikten sonra oradan da Güney Amerikanın diğer ülkelerini gezip tekrar Ekvator’a gelip oradanda tekrar Bogota’ya geldim.Buradanda Venezualla’ya geçtim.
KOLOMBİA’DAN VENEZUALLA’YA GEÇMEK
Bogota→Cucuta-Kolombia ve Venezualla sınırı(15  saat, 100P=55 Dolar)
 15  saatlik yol, yağmur yağması nedeni ile Yollar kapandığından 2 günde 3 araç değiştirerek ,otobüste uyuyarak  kıdım kıdım ancak gidebildik.
Ben ki beklemeye tahammül edemem.Bu zorlu gezilerde az çok sabırlı olmayı öğrendim.Bana bir sakinlik geldi.Yolculuk boyunca çantamda ki tüm Türkçe yazıları okuyarak ezberledim. Yalnız fotoğraf makinamı çaldırdığım için hırsızıma ve kendime küfürleri savurdum. Kendimi ne zaman af edeceğim bilemiyorum.
Cucuta’ya ancak ertesi sabah 10 gibi varabildik.yani bir günden fazla yollarda bekledim.
 ANI: OtobüsteValencia-Venezualla’yabgiden karı koca ile tanıştım.Onlarla Venezualla’ya gideceğim ama o denli yavaşlar ki çatlıyorum.Bir ara onlara genç bir oğlan takıldı.Taksi ile cucuta-San Cristobal (venezualla)’ya doğru yola çıktık.
Ama ailede bir iş var.Süreklibirileri ile telefonla konuşuyorlar. Kolombia’yı geçer geçmez döviz bürosunda yüklü para bozdurdular. Venezualla’ya girerkende vucutlarında sakladılar.Karışık bir işleri vardı ama anlayamadım.Gerçi Venezualla’ya girerken beyan ettiğimiz dolar , paraları yarı yarıya olan resmi kurdan bozdurmak zorundaymışsınız.Açıkcası aileden tırstım.Çantama bir şey koyarlar diye hep dikkat ettim.
*Para bozduracaksan,karaborsadan san Antonio’da bozdur.
Cucuta’da ki  sınır ve ilerisi trafik çok yoğun.Adım adım ilerliyebiliyorsunuz.O nedenle Cucuta taksiye (Adam başı 5 Dolar, doldukça kalkıyor.)otobüste vardır herhalde.O nedenle  burada yürüyünüz.
 En iyisi
Cucuta→Sınır(Taksi veya otobüs, 20 dak.)→(Yürü, Venezualla sınırı-San Antonia)→San cristobal- Venezualla (otobüs, otostop v.s,1.5-2 saat)
Venezualla’da görüşmek üzere



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder